Vardagstjafs

Ni vet när man gnabbas och tjafsar om vardagsgrejer som vem som gör mest hemma och och det slutar med att man blir skitförbannade på varandra, smäller igen dörren och skiljs som ovänner. Och så är det en fortsatt tyst kamp om vem som ska lyfta på luren och be om ursäkt först. Jag vinner alltid den kampen. ;-)

Jag är en aning arg just nu för att det är ett förlegat könstänk till och med i vår relation som är i dag år 2012, ett nytt decennium, ett nytt årtusende tamejfan och ändå så är min karl helt plötsligt guds gåva till kvinnorna eftersom han tvättar, städar, lagar mat och diskar. Vad fan? Ska han få en guldklocka för det som jag tycker är självklart, det som kvinnor gjort i alla tider? Samma sak om en pappa tar ut lika mycket föräldraledighet som mamman, ja, då är han plötsligt alldeles fantastisk. "Tänk, han är hemma med sitt barn, oj, vad duktig han är". Men vad fan, det är ju hans unge med!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag håller med dig gumman. Jag hoppas att alla ska förstå att alla är vi duktiga om man är en god människa och finns för alla och hjälps åt genom livet, det är kärlek oavsett man är man eller kvinna.

2012-02-28 @ 12:26:05
Postat av: Filippa

Du har så rätt pärlan min!

Postat av: Lill-Emma

Du är så klok, Angelica. Du är en sådan härlig, sprudlande och intelligent kvinna.



Massa kramar till dig.

2012-02-28 @ 16:44:14
Postat av: Nathalie

Visst är det ''självklara'' grejer så som att diska, städa. men jag tycker ändå att man kan ta nån sekund till att berömma sin partner som faktiskt har gjort det. om jag tvättar en halvdag så blir jag glad när min sambo säger '' vad duktig du har vart'' och när jag kommer hem och ser att min sambo tex diskat säger jag att det var gulligt av han. Man kan faktiskt berömma även dom mest självklara grejer. varför ska dessa saker bara flyta förbi obemärkt? för det är ju faktiskt det tråkigaste sysslorna. en extra komplimang skadar ingen. Men åt båda håll såklart.



kram

2012-03-01 @ 10:00:40
Postat av: Angelica

Nathalie: Ja, men absolut! Det tycker jag med även fast det är självklara vardagsgrejer. Det är bara det att jag gillar inte tanken på att min sambo är unik för att han tar stort ansvar hemma, jag tycker att det ska vara självklart att män och kvinnor delar på vardagssysslorna men det verkar inte vara så än fast det är 2012. Dock brukar jag berömma mig själv inför min sambo när jag dammsugit.. "Älskling, känner du vad rent det är på golvet, jag har dammsugit, visst är jag duktig" men det gör jag mest för att jag är sjukt bekräftelsetörstig. ;D

2012-03-01 @ 11:16:04
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback