Slow

Viktnedgången har gått lite saktare den här veckan. Bara 700 gram mindre än sist men nästa måndag ska jag nog allt vara under 70-strecket. Så länge jag går ner i vikt så får jag vara nöjd! Men jäklar vad vår diet blir uppmärksammad av släkt och vänner, de flesta är nyfikna och frågar vilken mat vi får äta och hur vi mår men många blir helt rabiata och tycker inte alls vi är tjocka eller behöver gå ner i vikt. Men så länge vårt bmi är på "övervikt" istället för "normalvikt" så vill vi gå ner i vikt och det är inget som ens behöver diskuteras tycker jag. Jag kan förstå att folk skulle bli upprörda om jag vägde 63 kilo och skulle gå ner 15 kilo men nu var ju startvikten 73 vilket är en betydande skillnad. Fan, att folk ska bry sig så mycket om vad andra gör. Så länge vi mår bra så är det väl frid och fröjd eller hur?

Cravings första veckan var stuvade makaroner. Den här veckan har det varit Brämhults apelsinjuice. Men det är inga cravings som får mig att vilja bryta dieten. Om jag tänker ett glas apelsinjuice eller en normalviktig och snygg kropp så är valet enkelt. Jag känner mig mer motiverad än någonsin men det hade nog inte gått lika bra om inte Daniel också var med på det. Nu har vi ett gemensamt mål att sträva mot. "Bara" 12 kilo kvar nu.. ;-)


Kommentarer
Postat av: Ea

Du är grym, Anki! Jag tror stenhårt på dig och hejar på dig som sjutton! Go Anki, Go Anki, Go Anki!!!

Postat av: Angelica

Tack vännen!! Utan ert stöd skulle jag falla för frestelsen för längesen.. ;-)

2012-02-14 @ 18:42:35
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback