Simtag!

I dag var jag på lunchmöte och det var sannerligen en utmaning att utesluta kolhydrater från en thaibuffé för att inte tala om allt socker som säkert är gömt i woksåserna. Skippade riset helt och hållet såklart men det slank ner några grönsaker som växer under jord trots att jag försökte sålla ut det från kycklingwoken. Magen reagerade genast annorlunda jämfört med maten jag blivit van vid. Anna Skipper hade inte varit nöjd med mitt ehm, nummer två-prov. Eftersom jag åt garanterat för mycket kolhydrater i dag än sammanlagt 20 gram så tvingade jag ut mig själv på en långpromenad med Evelina och nyss kom jag och kärleken från simhallen efter att ha simmat i 40 minuter. Nu ska jag äta äggmos (två kokta ägg med majonnäs) och avsluta det hela med en LCHF-kladdkaka som Daniel ska baka, helt utan socker. Det kanske går det med.


En kladdkaka bakad med kärlek, alltså socker, back in the days! ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna

2012-02-08 @ 19:23:18
Postat av: Anonym

Vad duktig du är med både promenad och simning :-) Nyfiken, var den sockerfria kladdkakan god? :-)

Postat av: Malin

Mmm!! Den kladd kakan vill vi ha receptet på :D

2012-02-08 @ 22:57:43
Postat av: Angelica

Anna, din chokladälskare, du får fan lämna kommentar nästa gång! ;-)



Anonyma Ea: Ja, ibland förvånar jag mig själv! :P



Malin: Det smakade inte som vanlig kladdkaka och var inte överdrivet god direkt från ugnen men i dag efter att ha varit i kylen hela natten smakade den bra men mer som chokladkaka. Här är receptet: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=989

2012-02-09 @ 18:27:32
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback