I ♥ chocolate?

Jag är ingen chokladälskare och har aldrig varit. Måste vara ovanligt för en tjej!? Men den här veckan som ju är tjejveckan inbillar jag mig att jag visst tycker om choklad och som LCHF:are är det då mörk choklad som gäller vilket jag inte heller är sådär överförtjust i. Dock har jag hittat ett mellanting, Marabou sea salt pecan och Lindt sea salt. Havssalt i choklad, ja, det låter säkert underligt men satan i gatan vad gott det är. Min sambo gnäller över att han har ont i magen/är sexuellt frustrerad/har huvudvärk, ja, alla möjliga fel för att han ska få smaka en bit men nej, min vecka, min choklad. Hans vecka, hans choklad. Eller nåt.



Vilken är din favoritchoklad?


Kommentarer
Postat av: Tiff

Marabou with macadamia nuts. PS I have agreed that we can do this LCHF diet for a month so the 'chubbies' at home can loose a few kilos. Tis killing me. I think it may cure me of my bacon addiction.

I too sourced a chocolate LCHF treat, JUST FOR MOI, Marabou cocoa med mint 70%, the 10g bars which is sitting in the fridge and I have to have one each day

Postat av: Tiff

PS här finns ett recept via ICA from Marie Ricaud

http://www.ica.se/Recept/escalivada--112047/

2012-02-29 @ 05:51:11
URL: http://www.happyhedgehog.se
Postat av: Angelica

Mmm, Marabou macadamia nuts är gott!! =D Hehe, bra initiativ Tiff! LCHF is the shit! Och tack för receptet, måste prova!!

2012-02-29 @ 08:59:30
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Det är ju sagt att mörkchoklad är nyttigare, då främst om det är 70% kakao men jag inbillar mig även att jag är nyttigare när jag äter mörkchoklad som är under den procenthalten. Då äter jag den med mintkrisp. Mums. Sen var konstigt nog citrus/lemon god, fick med den i en goodiebag från Blondinbella, den åkte i ett svep=) ANNARS är min favouritchoklad all times marabou seasalt. ORGASM.

2012-03-01 @ 22:05:45
URL: http://alexxzzandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback