Göra slut

Jag skriver som allra bäst när jag har 7000 artiklar med deadline samma dag, samtidigt som jag har en fantastisk bokidé som måste skrivas ner och detta gärna i kombination med att jag är olyckligt kär eller djupt deprimerad. Därför har det varit si och så med skrivandet på sistone. Jag är för lycklig helt enkelt. Men då har jag ett knep, jag lyssnar på sorgliga låtar, försöker sätta mig in i hur hemskt det vore om jag skulle förlora ännu fler jag älskar och låter tårarna flöda fritt. Då börjar pennan glöda må ni tro!



Sorgliga låtar som ger fin skrivinspiration:

Dockhemmet
Snälla bli min
Som jag hade dig förut

Bubblare:
I en sal på lasarettet (kanske Sveriges sorgligaste visa)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback