Alla ♥ dag!

I Sverige finns det ingen äkta tradition bakom firandet av Alla hjärtans dag. Det är en kommersiell dag som NK införde på 50-talet för att tjäna pengar. Och nog tjänas det pengar, blomsteraffärerna chockhöjer priset på rosor denna vecka och chokladaskar säljs som aldrig förr. Jag älskar rosor men jag blir mer glad om min kille kommer hem med rosor en vanlig torsdag än just i dag. Därför bojkottar vi alla hjärtans dag och gör som vi brukar, lagar en god middag, tänder massor med ljus och tar ett glas vin.



Kommentarer
Postat av: Ea

Glad alla hjärtans dag, underbara du! <3

Postat av: Mamma

Jag håller med dig gumman! Man ska ha alla hjärtans dagar varje dag och ta vara på varandra. En blomma då och då är bra och god mat med vin.

2012-02-14 @ 14:22:13
Postat av: Filippa

Sweet :)

2012-02-14 @ 15:24:59
URL: http://inspirations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback