Restips mottages tacksamt!

Jag har inte haft semester på hela sommaren - vilket spelat mindre roll med tanke på det usla vädret - men nu till hösten tänkte jag fly till värmen en vecka med min kärlek och frågan är då, vart åker vi?
 
Mitt enda krav är:
 
  • Minst 25 grader varmt i genomsnitt
 
Vi planerar att resa i oktober/november vilket gör att vi får något färre alternativ. De enda länder jag kommer på som är varma och som inte ligger alltför långt bort är Cypern, Egypten, Marocko, Kanarieöarna och Turkiet.
 
Någon som vill rekommendera något varmt land?
 

Kommentarer
Postat av: Ea

Men hallå. ÅK TILL ANNA GÖRAS! Det skulle jag ha gjort, få se om jag kan komma iväg. Beror på skolan. Ni får ju bo gratis och allt. Så mitt tips är att åka till Göran - Sommaren med Göran! Kan inte bli hetare ;)

Svar: Ja, men jag tror hon hinner hem innan vi kommit iväg. Sen vill inte Daniel åka till Turkiet av någon anledning (antar det beror på att han hört EN person som sagt att han inte gillade Turkiet och då gillar inte Daniel det heller). Töönt. :P
Angelica Lindvall

Postat av: Ea

Men hallå. ÅK TILL ANNA GÖRAS! Det skulle jag ha gjort, få se om jag kan komma iväg. Beror på skolan. Ni får ju bo gratis och allt. Så mitt tips är att åka till Göran - Sommaren med Göran! Kan inte bli hetare ;)

2012-08-06 @ 13:07:59
URL: http://eabea.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag och min familj var i Turkiet i början av oktober förra året, det är någonting jag inte rekommenderar då deras höst tydligen börjar i dom krokarna. Vi hade en dag då vi kunde ligga på stranden och sola, resten av tiden spenderades inomhus spelades kortspel då det regnade konstant ute.
Sen är det klart att vi kanske hade en himla otur att vi åkte just den veckan, men jag tror att Turkiet inte är lika solsäkert i oktober som i t.ex augusti.
Jag hoppas att ni får en varm och härlig semester i alla fall! :)

Svar: Okej, det lät ju lite trist. Det är trots värmen man betalar för (i alla fall jag).. :/ Men lutar mest åt Hurghada i Egypten nu...
Angelica Lindvall

2012-08-06 @ 13:18:55
Postat av: Fru K

Av de alterativen skulle jag säga Kanarieholmarna. Cypern och Turkiet borde vara varma men det kan också bli kallt. Samma med Marocko. En kompis var där i april och frös som f-n. Egypten gillar jag inte så det rekommenderar jag inte!

Svar: Ja, men är det inte kallt på Kanarieöarna under hösten? Med kallt menar jag under 25 grader... :P Jag var där när jag var liten i januari men då brydde jag mig väl inte nämnvärt om vädret utan badade fast det var kyligt (eller som svensk sommarvärme!).
Varför inte Egypten? Vi tänkte i så fall Hurghada, all-in-clusive en vecka.
Angelica Lindvall

2012-08-06 @ 15:39:56
Postat av: Jenny

Puerto de Mogan, fiskeby på Gran Canaria. Söt, charmig, blomsterplanteringar och fiskebåtar. Var där för sjutton år sen och mamma säger att det är lika fint fortfarande. Hade nyligen tagit min open water då och åkte ut på en dykbåt, jättefina halvgrottdyk. (det är när grottan är som en tunnel och inget klaustrofobiskt).

Svar: Åh, det lät underbart!! Tack för tipset!!
Angelica Lindvall

2012-08-07 @ 00:52:11
Postat av: Mamma

Åk till Turkiet! Du och Mia var ju på ett fint ställe.

Svar: Kusadasi ja! Det var riktigt fint och mysigt men ja, vi får se vad det blir. Bara det är varmt så är jag nöjd ;-)
Angelica Lindvall

2012-08-07 @ 09:58:21
Postat av: Fru K

Hösten är perfekt på kanarieöarna. Var där på ett gäng sport- och höstlov som barn och det var alltid 30+. I december/januari har jag råkat ut för 19-20 men aldrig annars. Fördelen med Egypten är förstås att man kan få mer för pengarna (om man inte åker under loven förstås.) Men annars är det väl det där om att alla blir magsjuka som jag hakar upp mig på. Och det politiska klimatet gör ju att man oroar sig lite för terrordåd mot turister etc.

Svar: Ja, jag har också hört att det är dåliga restauranger i Egypten men i så fall hade vi tänkt ta all-in-clusive men ja, så är det ju det politiska klimatet som gör Egypten mer tveksamt också. Kanske får bli Kanarieholmarna ändå! Min första utlandsresa gick dit. :)
Angelica Lindvall

2012-08-07 @ 10:00:23
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Fru K

Det viktigaste är ändå resesällskapet!

Svar: Ja, det har du rätt i!! Jag ska åka med min kärlek så det lär nog gå att roa sig ändå ;P
Angelica Lindvall

2012-08-07 @ 19:03:22
URL: http://ninabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback