Påskdagen



Vi blev bjudna på traditionsenlig påskmiddag i Bäsna på påskdagen. Jag och Daniel köpte två buntar tulpaner till mamma som blev en fin bordsdekoration!



Texas intog limpa-pose i väntan på maten!



Dukningens temafärg var lila och på bordet låg en fin duk som Barbros mamma gjort back in the 60´s.



Mamma och Niklas hade lagat mat för ett helt regemente!



Tänk att jag fortfarande älskar ägg trots att det numera är min basföda.



Krustaderna gick hårt åt.



Det bjöds på Bibbis tuttul och så Elins filmjölkslimpa som jag bakat. Båda bröden uppskattades!



Gösta åt med god aptit! Nyss fyllda 79 år så nästa långfredag blir det 80-årskalas eller till och med 90-årskalas eftersom Texas fyller 10 år samma dag. Gamla goa gubbar!



Efter maten tog jag en tupplur på kökssoffan. Åh, vad jag vill ha en kökssoffa i mitt framtida hus sen! Bästa platsen att chilla på eller "tantlura" som
Underbara Clara skulle sagt.



Efter den här helgen är jag så vansinnigt trött på allt vad godis heter så nu blir det godisuppehåll fram till midsommar.. minst!

Kommentarer
Postat av: Lina

En liten bichon frise ser jag, är den din? Finaste fina hund!

Postat av: Angelica

Lina: Yes, en Bichon frisé! Ja, de är underbara. Bästa pälsbollarna i världen =D

2012-04-16 @ 11:46:27
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback