Alla sju världsdelar

Jag har alltid haft som dröm eller kanske mer som mål att resa till alla sju världsdelar innan jag dör. Det vore fantastiskt om jag lyckades uppnå det målet redan innan 30. Om jag får som jag vill besöker jag Oceanien (Australien) i vinter. Därefter är det bara Sydamerika och Antarktis kvar. Just nu googlar jag flygresor till Sydgeorgien, en oas för naturentusiaster där hundratals kungspingviner häckar bredvid elefantsälar och vandringsalbatrosser i ett storslaget alpint landskap. Alltså, hur coolt!? Dessutom startar den resan i Argentina och då får jag ju besöka de två världsdelarna i en smäll.





Jag tycker att hela livet ska vara ett äventyr. Att resa ger så otroligt mycket kunskap och erfarenheter som man aldrig kan läsa sig till. Jag själv är så otroligt tacksam över att jag haft möjlighet att resa dit jag vill och fått sett och upplevt så mycket som gjort mig starkare som människa.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är också ett mål som jag har att göra innan jag dör! Du ligger iallafall "lite" bättre till än mig, haha ;)

Postat av: Angelica

Mimmi: Du är snart ikapp ska du se ;-)

2011-09-20 @ 12:29:10
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback