Globetrotter

Häromdagen försökte jag räkna ut hur många gånger jag åkt flygplan. Det var stört omöjligt då jag mellanlandat flera gånger vid långa resor och även åkt flygplan i jobbet som journalist. Så då räknade jag ut antalet gånger jag varit utomlands och kom underfund med att jag är ganska berest för att vara 24 år och ändå finns det så många länder kvar att upptäcka!








Hittills har jag hunnit med att besöka:

* Spanien 3 ggr
* Grekland 2 ggr
* Finland 3 ggr
* Norge 2 ggr
* Danmark
* Bulgarien
* Turkiet 2 ggr
* England 3 ggr
* Skottland
* USA 2 ggr
* Ryssland
* Thailand
* Singapore
* Malaysia
* Frankrike
* Tyskland
* Tanzania
* Qatar
* Indonesien
* Italien



Och snart åker jag till Thailand igen med familjen över jul och nyår och till våren ska jag till Irland på bröllop. Annars blir nästa långresa först vintern 2012/2013 då jag äntligen ska få upptäcka Australien och Nya Zeeland som länge varit ett av mina drömresmål. Framförallt Nya Zeeland som är ett sant äventyrsland och som jag tror passar min personlighet perfekt!

Kommentarer
Postat av: Ea

Oj oj oj, jag är imponerad! :) Du är min lilla vagabond-tjej! Häftigt är det minsann! Du räknar inte med Kanada eller! ;) Haha. Så det blir inte Australien och Nya Zeeland denna vinter? För visst har du pratat om det? Men förstår om det blir alldeles för mycket. Jag är avundsjuk men samtidigt beundrar jag dig. Saknar dig, redan! Ha en fin helg, bästa du! :*

Postat av: Angelica

Ea: Hehe, nej, och inte Österrike heller! Man måste vara i ett och samma land i minst 12 timmar för att det ska räknas tror jag. :p Så min mellanlandning på 18 jävla timmar i Qatar räknas.. Jag hade ju faktiskt checkat in på hotell om jag hade haft pengar kvar.. hahaha. Nej, det är för stor kostnad med både Thailand och Australien/Nya Zeeland så det får bli nästa vinter. Men Rachel kommer till Sverige när jag kommit hem från Thailand så då blir det som en minisemester ändå fast hemma!! =D Jag saknar dig med, finaste vän. <3

2011-10-15 @ 14:37:56
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback