Det var länge sedan jag hade planer

Jag har alltid varit en planerare. In i minsta detalj vilket gjorde att allt tappade sin tjusning. Därför slutade jag planera men det är otroligt tråkigt att leva utan mål. Jag har suttit och knåpat ihop en lista med planer jag vill uppfylla inom de närmsta åren.

1. Köpa lägenhet mitt i stan
2. Inreda den precis som jag vill
3. Resa till Afrika och volontärarbeta i höst
4. Resa till Australien, Nya Zeeland och Fiji nästa vinter
5. Ta dykcertifikat
6. Skriva böcker
7. Träna och bli trimmad till max
8. Göra min och Simons planerade resa genom USA
9. Skaffa en redig karl
10. Och skaffa ett gäng ungar


 

Ovanstående inlägg skrev jag i april 2009, jag hittade det i "Utkast"-mappen. Jag har strukit fyra saker på listan som jag uppfyllt sedan dess. Jag tycker fortfarande det är viktigt att ha mål att sträva mot och jag har ju fortfarande ett par år till att fullfölja min lista men den har ändrats en aning sedan dess. Numera vill jag även följande:

 

1. Prova på att bo i en större stad

2. Starta egen firma

3. Testa att jobba på olika magasin

4. Köpa ett hus med sjöläge

 

Annars är listan densamma. Jag vill fortfarande träna och bli trimmad, ta dykcertifikat, resa till Australien, Nya Zeeland och Fiji, skriva böcker, skaffa barn och göra min och Simons planerade resa genom USA. Men allt det där kommer jag hinna göra de närmsta åren. Jag har redan hunnit uppfylla många av mina drömmar och jag är bara 24 år. Men det bästa är ju att när man uppfyllt en dröm så drömmer man vidare om något annat som man vill göra. Jag tror att just längtan till att uppfylla våra drömmar betyder minst lika mycket som själva målet.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag beundrar att du är så driven Angelica, vill du något så gör du det till verklighet, du är grym!



Som svar på din kommentar, tusen tack..kan inte riktigt förstå att han är här nu.. känns lite som jag lever i en.. bubbla..

Postat av: Mimmi

Jag gillar din lista! Jag har ju också en och försöker uppfylla så mycket som möjligt. Nu jäklar ser vi till att uppfylla våra listor :)

2011-10-15 @ 10:10:10
URL: http://mimmifrykberg.blogg.se/
Postat av: Angelica

Carro: Tack vännen, vad gó du är! Det är så jäkla häftigt att vi följt varandra så länge och vetat om varandras drömmar och planer och nu har du uppfyllt en av dina största drömmar, att bli mamma! Jag tycker att det är fantastiskt!!

2011-10-15 @ 11:09:34
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica

Mimmi: Ja, det är bra med listor! Det känns alltid kul att stryka en grej efter den andra. ;-)

2011-10-15 @ 11:19:57
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback