Låt den rätte komma in

Jag har haft en fantastisk helg. I fredags kväll blev jag bjuden på god thaimat som Carina lagat. Sedan åkte jag till Bäsna för att hämta Daniel som var hemma hos Patrik. Orkade inte köra tillbaka till stan eftersom jag ändå tänkt åka upp till Bäsna på lördagen för att tvätta bilen så vi sov kvar i Bäsna. I ett tomt och alldeles dödstyst hus då vovvarna och familjen var på äventyr i norr. På lördagen vaknade vi i hyfsad tid och gjorde i ordning varm oboy i termos och matsäck och gick till ångbåtsbryggan där vi åt frukost. Riktigt mysig start på dagen.



Sedan tvättade vi min bil och det var då som jag hittade mina otroligt
saknade solbrillor. Efter det tog jag och Daniel chansen att bada badkar då det är det enda vi saknar i lägenheten. I en halvtimme badade vi tills huden var alldeles skrynklig. Ett stort badkar i vårt framtida hus är det som står högst på önskelistan. Gärna ett sådant här!

Efter det sköna badet blev vi bjudna på mat hemma hos morfar och Gunilla. Älgstek! Himmelskt gott. Morfar kan det där med matlagning. Sedan åkte vi till pappas och Simons grav och tände ljus. Det var otroligt vackert på kyrkogården, nästan ett ljus var tänt vid varje grav.



I dag har jag storstädat hela lägenheten medan Daniel varit och fångat gäddor med sin pappa. Tre fula fiskar blev det. Vi åt lunch hos hans pappa sen och till efterrätt blev det Olles vaniljbullar. Galet goda. Nu på kvällen har jag umgåtts en stund med Mia och klagat över killar (inte min då som ju är alldeles perfekt, i alla fall för mig) men över killar generellt. Det är ett jäkla folkslag alltså. Fick ett sms av Daniel när jag var hos Mia. Han hade precis bakat scones så då fick jag eld i baken och skyndade mig hem. Vi avnjöt nybakta scones med marmelad och ost framför svenska versionen av "Låt den rätte komma in". Jag har läst boken som var alldeles fantastisk så jag hade ganska låga förväntningar men den var helt okej. Nu ska jag skriva två artiklar innan den här söndagen kan läggas i arkivet. Jag ser framemot den här veckan som visserligen är fullbokad med jobb men jag kommer arbeta hemifrån vilket kommer ge mig mer tid över för vänner och familj.

Hur har er helg varit? Har ni gjort något kul? :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det låter som en helt underbar. Framförallt frukosten på ångbåtsbryggan ;) Jag har också haft en kanon helg. Jag har tillbringat den i Leksand. Det har blivit mysiga promenader, fika på Siljan, hockey, julbord, en sväng till kyrkogården och mycket mera. Riktigt härligt!

Postat av: Filippa

Vilken mysig helg :)

2011-11-07 @ 09:50:00
URL: http://inspirations.blogg.se/
Postat av: Angelica

Mimmi: Ja, det var mysigt! Låter som att du haft en toppenhelg Mimmi! Och på fredag är det mysmiddag hos oss, jag längtar!! =D



Filippa: Det var det :) Hoppas er helg var lika bra!!

2011-11-07 @ 19:37:35
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback