Drömmer om nysnö och offpist

Just nu är bristen på snö det stora samtalsämnet. Snart första advent och inte en enda snöfläck på gatan. Egentligen ska man inte klaga på den varma hösten, det har ju varit rätt skönt men visst vill man ha snö till jul. Å andra sidan åker ju jag till varma breddgrader då men jag hoppas för er skull, ni som är kvar hemma, att ni får rejält med snö.

Någon jul eller nyår vill jag fira i franska Alperna. Tänk en hel vecka med snowboardåkning, after-ski och mys i en fjällstuga. Det är en sådan frihetskänsla att åka offpist, känna nysnön under brädan och susa nerför backen i hög fart med snön som yr kring en. Jag vill verkligen känna den känslan bland livsfarligt höga berg, en känsla av att man tror att man dött och kommit till himlen.


Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback