Dag 01 - Presentera mig själv

Jag föddes en het eftermiddag i juli 1987 och fick namnet Angelica som betyder den änglalika. Mamma och pappa visste ju inte då att deras lilla dotter var allt annat än änglalik men jag har alltid gillat mitt namn ändå. Det kanske ger en tydlig indikation på hur jag borde vara men obstinat som jag är väljer jag att gå min egen väg.

Som person är jag driven och social. Jag älskar att arrangera fester av alla dess slag, är alltid den som håller i trådarna när tjejgänget ska samlas. Det senaste året har jag tillsammans med en killkompis startat en rockklubb i Borlänge vilket blev succé med fullsatt nästan varje gång. Men nu har jag tröttnat. Jag tröttnar alltid när det börjar gå bra. Men skrivandet har jag ännu inte tröttnat på.

Ända sedan jag var liten har jag vetat att jag ska bli journalist eller författare. Jag skrev små böcker och fick faktiskt redan som tolvåring ett erbjudande om att publicera dessa i en tidning men jag var alldeles för blyg för att låta någon läsa en tolvårings vilda fantasi. Jag lider av prestationsångest och tycker aldrig att det jag gör är tillräckligt bra men jag fortsätter skriva ändå för att det ger mig så mycket kunskap. Det bästa med jobbet är att få träffa nya människor och höra de berätta om sina liv, erfarenheter och upplevelser. Kanske trivs jag därför bäst i äldres sällskap. De har helt enkelt mer livserfarenhet. Och jag älskar livet.

Jag gjorde ett test på Facebook och rent mentalt var jag 100 år gammal. Det kanske ger er en bild av hur jag är som person. Lillgammal och klok samtidigt som jag är oerhört sprallig och bjuder på mig själv. Jag är liksom den där tjejen som sjunger hellre än bra.






Kommentarer
Postat av: Jenny

Välkommen tillbaka!!! Ovanstående text kunde handla om mig - men ändå inte. Jag ska anta utmaningen jag med. Mest för att jag behöver kicka igång mig själv. För att jag aldrig säger nej till en utmaning och för att jag gillar listor.

2011-02-11 @ 11:49:51
Postat av: Angelica

Jenny: Ja, gör det och länka tillbaka! :) Spännande!

Postat av: Carro

Vilken bra text!, du verkar vara en härlig prick Angelica! :)

2011-02-11 @ 12:09:48
URL: http://fluffybubble.blogg.se/
Postat av: Carro

Absolut det är de :D

2011-02-11 @ 12:41:14
URL: http://fluffybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback