Brev till Angelica, 15 år

Jag blev inspirerad av flera bloggares brev till sig själva som 15-åringar som publicerades i tidningen Frida så jag tänkte att jag borde skriva ett brev till mig själv. Kanske har jag en 15-årig läsare som tar åt sig.

"Hej fjortis! Måste du verkligen vara så arg och frustrerad på din mamma hela tiden? Hon vill dig ju bara väl. Och måste du klä dig så utmanande och spela så blåst? Varför låtsas du att du får G på prov när du i själva verket får MVG? Vill du verkligen bli betraktad som en pantad bimbo istället för den duktiga och begåvade tjej du faktiskt är? Dessutom är det inte okej att be din mamma om glasspengar som du i själva verket ber en 18-åring att köpa  ut folköl för. Du borde vara rädd om de få hjärnceller du har, inte supa bort dom. Och du, även fast det tar slut med killen och det kommer göra vansinnigt ont så blir det faktiskt lättare med tiden. Men kärlek kommer alltid vara svårt men värt det i slutändan. Tror jag. Lev livet men ta hand om dig själv bättre, det vinner både du och andra på i längden. Kram från Angelica, 23 år".


Såg nu att jag redan gjort en liknande variant i
detta inlägg från februari 2008.

Vad hade ni velat veta som 15-åringar?


 

Kommentarer
Postat av: sabina

jag vet faktiskt inte. har nog förträngt de mesta som hände när jag var 15

Postat av: Alexzandra

OJOJ vad mkt råd jag skulle ha till mig själv för 10år sedan. Det där var ganska roligt. Undrar om jag ska göra det i min dagbok;P Btw, gillar omslagsbilden ovan, hehe

2011-02-23 @ 13:20:51
URL: http://alexxzzandra.devote.se
Postat av: Angelica

Do it!! Japp, grym omslagsbild.. ;-)

2011-02-23 @ 14:08:53
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback