Min helg i bilder

Jag har haft en jättemysig helg. I fredags kväll var jag hem till Ea och tittade på Idol-finalen med henne, Annsi och hennes klasskamrat Carina. På lördag morgon gick jag och kärleken runt sportfältet som vanligt och sedan åkte vi till Torsångs café där jag bjöd honom på hästräka. Världens godaste smörgås som består av siktkaka, ägg, räksallad, hästkorv och tomat. Måste upplevas! Därefter åkte vi på kalas hos min morbror som fyllde 25 (ja, jag har en ung morbror!) och sedan vidare på kalas hos kärlekens farbror som fyllde nästan det dubbla.

På kvällen blev det en spontan tur till Bäsna då jag fick nys om att det skulle serveras god mat hos mamma.. ;-) Vi blev kvar där, drack julöl och rödvin och tittade på Så mycket bättre och myste hela kvällen. I dag har Daniel (som för övrigt har namnsdag i dag!) hängt mestadels med min styvpappa, kört fyrhjuling uppe i skogen och röjt sly på gården medan jag och mamma stekt köttbullar, gått på en lång vinterpromenad runt byn och lagat mat. Blev pannbiffar med gräddsås, potatis och hemkokt lingonsylt till middag och blåbärspaj till efterrätt. Mamma passade även på att klippa till Daniel så nu är han kortklippt och stilig.

Nu sitter jag hemma och skriver lite artiklar innan Slaget om Sverige börjar (min favorit Belinda Olsson är med så det är därför jag kollar!). Ett bra avslut på en riktig myshelg. Hoppas mina läsare haft en minst lika mysig helg!


Mamma och Daniel skalar potatis medan Texas sitter och suktar nedanför lådorna fyllda med köttbullar och Stina torrjuckar på sitt kramdjur. Ja, familjen annorlunda var det ja..

Stina i en fin pose för en gångs skull.



Texas i en bekväm sittställning.

Stina älskar snön lika mycket som jag gör!

"Mitt" hus, lillstugan. Här har jag hittat många skatter må ni tro.. sockerbitslådor, gamla möbler, vackert slitna dörrar och mycket annat fint!

Kommentarer
Postat av: Happy Hedgehog

Lovely little house. Perfect for writing a novel. Is Texas one of those 'lambi' typ dogs??

Postat av: Angelica

Yeah, never thought of it but you´re right! Although I want a house near the lake.. ;-) Haha, lambi dogs, that´s totally correct! He´s a Bichon frisé. ;-)

2011-12-12 @ 08:22:53
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Filippa

åh vad mysigt :)

2011-12-12 @ 11:43:53
URL: http://inspirations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback