Min nya kärlek börjar på N och slutar på ikon

Jag har fortfarande ångest för att jag praktiskt taget GAV bort min systemkamera, Nikon d40. Tänker inte ens berätta vad jag sålde den för eftersom jag skäms för mycket. Men men, det kommer nya pengar, jag får investera i en ny systemkamera nästa år.

Jag har i alla fall införskaffat en ny kärlek, en digital kompaktkamera (fast särskilt kompakt är den inte förstås) Nikon coolpix L100. Att jag valde just denna var för att det var en Nikon (som jag är van vid), 10,0 megapixel och långzoom 15x optisk zoom. Det innebär att jag kan komma riktigt nära lejon, giraffer och andra spännande djur när jag åker på safari i höst men också ta kristallklara närbilder då den har makroläge på 1 cm. Dessutom har kameran AA-batterier vilket är en nödvändighet för mig då jag kommer befinna mig på en plats utan någon elektricitet. Jag är nöjd. Hoppas bara att kärleken är besvarad.


Kommentarer
Postat av: Carro

Den där såg ju schysst ut! Förstår att du inte orkar bära med dig en systemkamera, deppa inte för mycket över det sålda priset bara :) kraam

Postat av: Anna

Jag tror du har fått dig en jättebra kamera.. Jag har ju typ en likadan, fast en Sony och den är kanon. Jag älskar att man kan zooma mycket (och att det blir bra bilder trots mycket zoom). :D

2009-09-02 @ 13:12:23
Postat av: Fru K

Jag är ju nikonfräls och allt det där och vet du: den här kameran är bättre än din D40. Så får man egentligen inte säga men ska du satsa på ny system så ta inget under D80... För den här du har köpt är grymmare än både 40 och 60... BRa köp vännen!

2009-09-02 @ 18:05:34
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Tack tack, ska försöka att inte deppa. :)



Anna: Jag hoppas verkligen det. Har inte haft tid att testa den än men tänkte leka lite i helgen med den. :)



Fru K: Men åh, nu lättade en sten från mitt hjärta. Då ska jag testa och se om den håller måttet. :)

2009-09-02 @ 20:29:35
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Lucyfer 666

Hej va kul att du skriver om denna. Jag är ute efter en ny kamera och hittade denna, men tvekade om jag skulle köpa, eftersom man ej kunde testplåta med den i butiken :( . Nu är jag nästan 100 på att det kommer att bli denna, har du provat att plåta i mörkt samt hur är bildkvaliten?

2009-09-07 @ 21:35:00
URL: http://metrobloggen.se/lucyfer
Postat av: Lucyfer 666

Oj nu ser jag att du köpte L 100 jag kikade även på den men har övervägt att köpa P 90.

2009-09-07 @ 21:37:12
URL: http://metrobloggen.se/lucyfer
Postat av: Angelica Lindvall

Lucyfer 666: Ja, P90 har jag hört är suverän.. :) Men den här är grymt bra att fota i mörker (utan blixt i skymning också) och färgerna blir otroligt skarpa och effektfulla.

2009-09-08 @ 10:06:50
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback