Män är från Mars, kvinnor är från Venus

Efter ett hett tips av Alexz har jag och mina vänner beställt boken "Män är från Mars, kvinnor är från Venus" av äktenskapsrådgivaren och psykologen John Gray. Jag väntar med spänning på att lära mig allt om relationer för trots att jag haft seriösa förhållanden varav det längsta på fyra år och ett distansförhållande/dejtförsök/whatsoever med en betydligt äldre och mognare kille så verkar jag inte fatta någonting. Kvinnor och män behöver ärligt talat en varsin manual för att kunna förstå varandra.



"Det finns två sorters människor. De bor på varsin planet, Venus och Mars. På planeten Venus odlar invånarna sitt känsloliv. Invånarna på Mars är inte intresserade av känslor... Egentligen är det lika bra att inse det - vi kommer från olika planeter. Vi män och kvinnor. Och egentligen är det underligt att vi någonsin kan mötas. Med den här jämförelsen visar läkaren John Gray hur det vanligaste konflikterna uppstår mellan män och kvinnor. Han ger råd om hur vi rent praktiskt skall hantera dessa skillnader, och hur förståelsen mellan parterna kan öka".

Kommentarer
Postat av: Mika

äh.. stereotyperna för män/kvinnor har man väl fått intryckta i huvudet sen man var liten ;)

2009-10-06 @ 17:43:16
Postat av: michaela - ung mamma i australien

Hej!

Gud va snall du ar! Tack.

klart du far lanka... maste du fraga om det? Haha...

Far jag fraga varfor din bror och pappa dog?

Och sa vill jag jattegarna veta varfor du i hela fridens namn dricker vaccin mot kolera? Varfor skulle du fa kolera?!

Kram

Postat av: giulia

hahah gillade ibilden !

2009-10-07 @ 15:20:45
URL: http://disilvestro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback