De har bara festen kvar

Jag blir alltid så avundsjuk när juni närmar sig och det hänger blågula serpentiner, ballonger, examenskort och söta nallebjörnar med studentmössor i varje butik. Det är helt galet att det gått tre år sedan jag tog studenten. En av de bästa dagarna jag hittills upplevt. Att stå där, berusad av livet (och av en hel del alkohol måste jag ju erkänna) och trycka innanför glasentrén på Hagagymnasiet för att därefter springa ut och vråla "För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit student-ee-n (och någonstans där fick alla killar en tupp i halsen), fy faan vad vi är bra!". För att sedan vara med om världens bästa festnatt och vakna upp bakfulla och arbetslösa.

Jag är glad att jag tog studenten när jag gjorde det, dels var det 28 grader varmt (jag brände mig för fan på axlarna, har aldrig hänt förr) och dels var det bättre jobbutsikter för oss 87:or än för dagens 90:or. Arbetsmarknaden är urkass just nu, det gäller verkligen att vara envis och tjata till sig jobb. Eller så börjar man plugga på en gång som jag gjorde. Det var verkligen inte mitt förstahandsval men när man inte har ett jobb så finns det inte så mycket annat att göra. Men visst har jag haft tur som fick jobb direkt efter avslutad utbildning fast jag tror ändå det handlar om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och en stor portion envishet.

Ni unga 90-talister som läser min blogg, kan ni inte berätta lite om era drömmar och mål? Jag är nyfiken och vill veta vad ni har för planer efter studenten!



Här är S3A avgångsklass 2006 på Hagagymnasiet. Jag vet inte var jag är, antagligen bakom kameran.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Angelica är för alla som inte ser --- TREDJE FRÅN VÄNSTER!!!



Hahah :) söööt

2009-06-02 @ 14:49:49
Postat av: Angelica Lindvall

Nathalie: Nej, det där är Elin. Jag hade inte klänning. :)

Postat av: Elina

Jag är en 90talare som tar studenten nu och jag kan säga att det känns förjävligt att komma ut i en hemsk lågkonjunktur. Bra & lovande start liksom :O. Speciellt när jag gått Omvårdnadsprogrammet och INTE vill fastna inom äldrevården.

2009-06-02 @ 15:53:59
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Frida Hjort

Min plan är att plugga vidare inom upplevse , Musik och event arrangemang. Har sökt skolor nu till hösten och hoppas komma in :)

Om inte , så får framtiden visa vad som ska hända :)

2009-06-02 @ 20:58:21
Postat av: Anders

Rycker in i lumpen till hösten. Sen blir det polishögskolan :) Förhoppningsvis är ekonomin bättre då :)

2009-06-03 @ 22:51:43
Postat av: Åsa

ja är inte 90-talare, ja är 79:a men ja kan säga iaf att studentdagen glömmer jag aldrig. får fortfarande rysningar när det är studentdag här o man hör o ser alla studenter.. :) underbart :)

2009-06-04 @ 09:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback