Närkontakt

Jag blir alltid lika fundersam när jag läser kontaktannonssidorna i tidningen. Jag menar, för det första, vem skriver "Kille 60+ söker asiatisk kvinna 35+ för seriöst förhållande?". Man är väl för sjutton inte längre EN KILLE när man är över 60 år? Då är man gubbe eller död. Jag tycker att man ska framhäva sig själv i god dager i en annons, precis som när man söker jobb, men lite ärlig måste man väl ändå vara?


Roligaste kontaktannonsen
någonsin hittade jag i min psykologibok (av alla ställen), den låg invikt mellan Freud och Pavlovs hundar och det stod and I quote: "25-årig schizofren man söker sig själv alternativt 18-årig kvinna att vässa knivar tillsammans med". Tror ni han fick svar?

Alltså, fråga mig inte heller varför jag läser kontaktannonser, jag antar att det är som familjesidorna, man blir helt enkelt nyfiken på vilka som föds, dör, vilka som förlovar sig, gifter sig och vilka som söker kärlek. Så här skulle min kontaktannons se ut:

"22-årig tjej med bacillskräck söker äventyrlig kille som vill resa jorden runt i en öltunna, riva loss ett par Johnny Cash-låtar när vi blivit strandsatta och sedan leva lyckliga ihop i en banankartong, skaffa ett gäng ungar och sedan dö utblottade men med ett leende på läpparna".


Min dödsannons är det
inte så noga med men på min gravsten ska det stå något i stil med Fritiof Piraten Nilssons "Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 januari 1972.".


Kanske "Jag fick sista ordet"?

Kommentarer
Postat av: Kenzie

Tack för dina fina ord i min blogg, jag beklagar så oerhört att du mist din bror. "Du är så stark" är om möjligt det värsta någon kan säga till mig just nu och jag vill bara klubba ner den som ens vågar yttra dom orden i min närvaro. Som du skriver, man är inte stark för fem öre..man gör bara det som alla andra också skulle ha gjort.

Postat av: Sabina

hade nästan varit kul att skicka in en oseriös kontaktannons bara för att se om någon svarar ;)

2009-07-31 @ 12:50:15
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: Angelica Lindvall

Sabina: Do it och skriv sedan vad du fick för svar i en följetong i bloggen.. :p

2009-07-31 @ 13:37:53
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback