Och sen tar vi Berlin!

Nu har jag bokat resa igen. Denna gång flyger jag och hela tjejgänget till Berlin. En mycket spontan resa kan man säga. Jag hittade en flygresa för 220 spänn t/r i och spred det vidare till mina brudar som alla följer med utan större eftertanke. 220 spänn liksom, helt sjukt billigt. Så nu ska vi flyga till Berlin i augusti och det kan sannerligen bli intressant då ingen av oss varit där tidigare och ingen heller kan tyska mer än Ich bin ein Berliner som president JFK sa under ett tal där långt, långt, långt innan jag var född.

Ni som varit i Berlin, ge oss bra tips på klubbar och shoppingställen och några intressanta museum, gärna om andra världskriget.

Funderar på om jag ska ringa killen från Tyskland som vi träffade i Thailand, dessvärre kan jag bara säga Hallo, das ist Angelica! Wie geht's dir? och sen Ich libe dich. Vete tusan hur han tar det faktiskt. "Hej, det är Angelica! Hur mår du? Jag älskar dig" är kanske inte det första man säger till någon man inte träffat på 1 ½ år.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha =D Gumman, ta och ring Dominique! Haha.. Jag kan ge dig en fras till för konversationens skull, "Ich bin laden" .. tack för doppet, hörs imorrn!

Postat av: Mia

Yeah!! Fan vad jag längtar!!! =D

2009-07-03 @ 09:01:39
URL: http://mya.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Johanna: Haha, sötnöt.. Ja, det var skönt med en simtur, vi får ta och midnattsnäcka nästa gång (för att bespara alla andra den synen..).



Mia: JAG MED!!! :D

2009-07-03 @ 09:34:49
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: mika

utom jag ;-(

2009-07-03 @ 10:07:24
Postat av: Lollo

Då borde ni gå till "Check point Charlie". Ett intressant museum om hur människor på olika sätt försökte fly från öst till väst. Många livsöden och historier.



2009-07-03 @ 10:18:45
Postat av: Angelica Lindvall

Mika: TA LEDIGT!!!



Lollo: ÅH, det lät superintressant!! Tack för tipset!!

2009-07-03 @ 11:51:39
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: antonia

Jag kom hem fran ba\erlin igar. nu ar jag i polen. berlin ar en underbar stad. mycket mycket shopping. lite newyork stuk pa staden. du kommer gilla det. ha sa underbart med flickorna!

2009-07-18 @ 21:03:03
URL: http://midtownmanhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback