Mitt modersmål

Mitt modersmål och jag kommer inte riktigt överens. Visst är det konstigt att jag kan skriva hyfsat bra i en lokaltidning och rentav suveränt bra vid sällsynta stunder (jag syftar då inte på mina nyhetsartiklar utan de hundratals a4-sidor som ligger gömda hemma i skrivbordslådan) och sedan kan jag inte ens tala begriplig svenska?

Som pricken över i har jag dessutom börjat stamma. På riktigt. Inte så där utvecklingsstört utan jag upprepar meningarna flera gånger tills jag själv tror på vad jag säger. Finns det medicin jag kan ta eller måste jag börja gå till en logoped?

Kommentarer
Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag funderar på att söka efter lite hjälpmedel jag med, orden kommer inte riktigt rätt ur mun ibland. Allt slafsar ihop sig och blir en äcklig sörja av bokstäver. Vad har hänt? Antagligen har jag så jäkla mycket att snacka om jämt så jag inte har tid att artikulera ordentligt....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback