Nyårslöften är till för att brytas, eller?

Det vanligaste nyårslöftet måste ju vara att gå ner i vikt eller sluta röka. Jag som inte lider av grav övervikt eller nikotinberoende borde väl kanske satsa på något annat. Men det är klart, samma midjemått som jag hade i högstadiet är ju önskvärt och jag ska banne mig se till att den önskningen (och alla andra) går i uppfyllelse.

Mina nyårslöften 2009:
1. Sluta äta godis i minst två månader (jag planerar att ta en näve Ahlgrens-bilar på flyget till Tanzania i mars)
2. Träna mer regelbundet, minst fyra gånger i veckan (klassiskt löfte men fyra gånger i veckan är ju en baggis, right?)
3. Sluta vara så jäkla kräsen när det kommer till det motsatta könet (jag måste inse att alla inte ser ut som James Marsden och att jag kanske aldrig kommer bli så där riktigt, riktigt kär igen)
4. Börja plugga igen (i brist på annat)
5. Skriva klart den där jäkla boken (så jag kan sopa banan med alla andra unga etablerade författare)
6. Tacka ja oftare (alltså inte som pakten á la Yes man som jag gjorde i höstas utan helt enkelt bli mer social)
7. Jobba extremt mycket (så jag kan spara undan pengar och gå i pension vid 35 och livnära mig på att skriva böcker (se punkt 5)
8. Åka utomlands till minst två länder
9. Alternativt flytta utomlands
10. Bli lycklig

Hur ser dina nyårslöften ut?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, det var så lustigt med punt nr 3. Har precis upptäckt vilken snygging han är (såg filmen 27 dresses i förrgår) :P Jag har inget direkt nyårslöfte, förutom att göra 2009 till ett så bra år som möjligt :)

Postat av: Mia

Inge godis alls? Mä shit.. de funkar inte för mig, ligger till sängs med en kär vän, Aladdin! =D Inga löften här alls.. I give up! Haha.. bara försöka fokusera på positiva saker.. typ, försöka skratta skiten ur mig var enda dag.. ! =D

2009-01-02 @ 14:29:11
URL: http://mya.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Angelica: Han är vansinnigt het. Han är med i Dagboken- Jag sökte dig och fann mitt hjärta också. Han spelar rikemanssonen som Allie ska gifta sig med.



Det är ett bra nyårslöfte. :)

2009-01-02 @ 19:58:59
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Mia: Äh, de första två veckorna är jobbigast men sen har man vant sig bort med sötsuget. :)

2009-01-02 @ 19:59:46
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback