Sleepless nights

Jag kan inte sova om nätterna. För när jag blundar ser jag bara Simon. Min fina Simon när han ligger och sover på sitt rum med halva kroppen utanför sängen, Simon när han skrattar åt mig när jag imiterar någon, Simon när han hånar mig när vi tittar på skräckfilm och jag sätter kudden framför ögonen, Simon när han retar mig för min långa beställning till Subway.

"Angelica, ska du verkligen köpa tre kakor också?"
"Ja, men det är ju tre för priset av två!"
"Men fy fan vad pinsamt, då får du följa med och betala, jag vägrar!"


Det känns fortfarande som att allt är på låtsas. Det är fortfarande bara en hemsk mardröm som vi snart vaknar upp ur. Kommer det någonsin bli en sommar efter det här? Kommer vi kunna skratta tillsammans? Njuta av dagen? Planera framåt? Hur kommer det bli när vi är en mindre vid bordet?

Simon, vad händer med våran USA-tripp nu då? Vi som planerat att vi skulle åka direkt efter du tagit studenten. Det skulle bli min studentpresent till dig. Måste jag åka ensam nu? Snart fyller du år också. Jag skulle köpa DC-skor åt dig, med dödskallar. Vi hade så mycket kvar att uppleva, Simon. Du hade så många planer. Men jag vet att du ville lära känna pappa och var ledsen över att alla hade minnen av  honom men inte du. Men plutten, du var bara två och ett halvt år när pappa dog. Jag hoppas att du får känna honom nu och att ni tar till vara på alla förlorade år.

Vi ses allihopa när tiden är inne. Då ska jag krama dig så hårt, så hårt att du till slut skjuter dig ifrån mig:
"Men syrran för fan...!"


Kommentarer
Postat av: Johanna

+ special + ost + allt + tre kakor(ej mörka!!) =) Inte undra på att han till slut frågade om vi skulle ha mAx istället! Tänker på dig, på er och på Simon ständigt.. If I could turn back time..

Postat av: Bella

"När vi ses i himmelen, då får du veta vad alla har gjort och vad som hände sen. När vi ses i himmelen.. när vi ses i himmelen. Det är ok om det tar lite tid, bara vi möts igen. Upp i himmelen. Du får du skryta, du får slå mig. Det kan jag nog ta. Det viktigaste av allt är att det en gång blir som det en gång var."



Kan inte låta bli att tänka på den låten..

2009-01-15 @ 17:51:41
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: I

Jag sitter här och gråter som en riktig tok, du skriver så otroligt vackert. Hoppas Simon fått frid nu! Ta hand om varandra. Jag vill sända er varma och kärleksfulla kramar! Efter regn kommer alltid solsken, är de inte så dom säger?

2009-01-15 @ 22:18:09
Postat av: Therese Jonsen

Läste en dikt som jag tyckte var fin.



Så tappert du kämpat

Du borde ha vunnit

Men döden var starkast

nu friden du funnit

Du visat dej glad inför nära och kära....vi Glömmer Dej aldrig du stod oss så nära



Saknar dej så mycket Simon / Kram Therese

2009-01-16 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback