Mitt i all sorg

Det finns inga ord som beskriver all den tacksamhet jag och min familj känner gentemot alla som stöttar oss. Men det finns också människor som är rentav obehagliga, personer jag önskar kunde hålla sig inomhus. Dit räknas religiösa människor och fanatiker som säkert menar väl men som jag önskar kunde ge fan i att pracka på oss sina jävla budord och böner. Jag må svära och säkert hamna i helvetet, men vet ni vad? Jag bryr mig inte. Jag tror inte på någon gud, det kommer jag aldrig göra. Jag tycker om att gå i kyrkor och jag tycker det är spännande med all historia som religionen fört med sig (blodbad, korståg, krig) men jag kommer aldrig tro på någon annan än mig själv. Det finns en himmel men har ni någonsin sett ett helvete? Nej, inte jag heller.

Kommentarer
Postat av: Fru K

Jag har stått i dörren till helvetet och det är ingen vacker syn, men har det med religion att göra? Inte mycket. Ni går igenom det värsta som finns. Igen. Ni behöver ingen domedagsprofetia.



Tänker på dig och familjen hela tiden. Ni är fantastiskt starka och modiga.



Kram

2009-01-16 @ 23:37:46
Postat av: nicole

Helt sant Angelica! Tro på dig själv istället, hittills har väl det gått väldigt bra!! <3

Jag tänkte på det på minnesstunden på Haga för Simon, jag gillade inte när prästen talade - han hade inte ens träffat Simon..

Han pratade om vad han ''trodde'' medan vännerna som satt på första, andra, tredje, fjärde (kanske i hela aulan) visste så jävla mycket bättre!

:/ Jag tyckte dom skulle pratat om de underbara minnnena med Simon istället, det hade blivit en bättre minnesstund.. kanske inte lika sorgsen i det hela.. <3



Jag tänker på dig och din familj! Ni verkar otroligt starka! Tro på er själva och gör som ni gör! Ta emot stödet som det verkligen märks att ni gör, så hoppas vi allihop att det blir så bra som möjligt! <3

Kram

Postat av: Anders Lundin

Jag håller med Nicole. Jag var själv på minnesstunden men jag tyckte dock att det var väldigt fint med tända ljus och lugn musik. Stina, Micke och Sebastian spelade dear god med avenged sevenfold som du hade i ett tidigare inlägg. Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom men mina tankar går till er och ni ska veta att Simon var omtyckt och älskad av väldigt många.

Ta hand om er!

/Anders

2009-01-17 @ 02:41:38
URL: http://www.anderslundin.blogspot.com
Postat av: Anders Lundin

Jag håller med Nicole. Jag var själv på minnesstunden men jag tyckte dock att det var väldigt fint med tända ljus och lugn musik. Stina, Micke och Sebastian spelade dear god med avenged sevenfold som du hade i ett tidigare inlägg. Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom men mina tankar går till er och ni ska veta att Simon var omtyckt och älskad av väldigt många.

Ta hand om er!

/Anders

2009-01-17 @ 02:44:23
URL: http://www.anderslundin.blogspot.com
Postat av: Anders Lundin

Jag håller med Nicole. Jag var själv på minnesstunden men jag tyckte dock att det var väldigt fint med tända ljus och lugn musik. Stina, Micke och Sebastian spelade dear god med avenged sevenfold som du hade i ett tidigare inlägg. Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom men mina tankar går till er och ni ska veta att Simon var omtyckt och älskad av väldigt många.

Ta hand om er!

/Anders

2009-01-17 @ 02:45:00
URL: http://www.anderslundin.blogspot.com
Postat av: Anja

Vi kände inte varandra. Jag kände dock hans gamla fotbollstränare. Jag var och tittade på matcherna med honom förut. Och jag beklagar verkligen.

2009-01-18 @ 21:35:34
Postat av: johanna lindvall

hej sitter här på jobbet och läser din blogg och tårarna trillar Jag tänker på er dig Niklas och framför allt Gunnel. Sköt om er.

Så hoppas jag att Gunnel en dag orkar med att träfa våra barn. Med vänliga hälsningar johanna

2009-01-19 @ 17:18:53
Postat av: Jonas

Det är sjukt vilka vidriga individer det finns.

Religiös extremism borde vara straffbart.

Att Jehovas knackar dörr någon gång per år är ju något man faktiskt (nästan) kan tolerera, men det här är ju helt befängt. Så jävla lågt och respektlöst.

Sen är ju religion (enligt mig) roten till allt ont.

2009-01-19 @ 21:34:23
URL: http://implosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback