Jag ska fånga varje minut och ge dig

Jag känner mig otroligt bitter. Jag är avundsjuk på människor som blir dumpade, skär sig i fingret när de hackar lök eller går upp tre kilo under jul och nyår. Snacka om petitesser som snabbt kan åtgärdas.

Jag har träffat Simon för sista gången nu. Han hade sin Avenged Sevenfold t-shirt på sig, sina favoritjeans och låg i kistan med händerna knäppta ovanför det vita täcket. Det var Simon men ändå inte. Han har förändrats mycket sedan natten det hände. Men han såg väldigt fridfull ut. Ingen smärta, ingen ånger. Vi la alla ner en varsin röd ros, de största vi kunde hitta tillsammans med en badanka som vår granne köpt (Simon samlade på badankor), en snusdosa som Simons bästa vän köpt och Simons plånbok där han förvarade bilder på sin bästa vän, mig, mamma, sig själv och pappa. Han har också två fina teckningar med sig som två av mammas gamla dagbarn målat. De var liksom jag själv och säkert många andra, stora beundrare av Simon. En mycket snabbtänkt kille med hjärtat på rätta stället. Hur ska vi någonsin kunna fylla tomrummet efter dig? Jag saknar dig hela tiden. 




Seize the day- Avenged Sevenfold

Newborn life replacing all of us, changing this fable we live in
No longer needed here so where do we go?
Will you take a journey tonight, follow me past the walls of death?
But girl, what if there is no eternal life?

Kommentarer
Postat av: Sofia Carlberg

Vi har ju aldrig träffats du och jag, men vill att du ska veta att jag tänker jättemycket på dig. Vill ge dig den största av alla kramar!

2009-01-21 @ 20:22:22
Postat av: Liza Lindvall

Saknar dig gumman! :( Tänker på er hela tiden.

Postat av: Moster Anneli

Hejsan Gumman!

Har tänkt mycket på dig idag.Hör av dig Angelica när du känner för det.Kram Moster

2009-01-21 @ 21:42:12
Postat av: David Svedgård

Hoppas att det kändes bra att träffa honom en sista gång.



Vi tänker på er.

2009-01-21 @ 22:06:37
Postat av: Johanna

Jag beundrar dig för alla fina ord du skriver. Jag tkr du är stark som ens orkar skriva om de.

Simon har det bra du och han vakar över er:)

Tänker på dig och din familj.

Kram

2009-01-21 @ 23:05:54
Postat av: Alexzandra

Visste inte att man kunde ha öppen kista i Sverige, Trodde bara sånt var på film. Det måste ha varit fint men samtidigt läskigt. Undrar just om jag skulle ha velat haft det om jag visste att det valet fanns när pappa gick bort. Tror jag skulle ha brutit ihop totalt då, fast får man se personen en sista gång kanske man vill ta till vara på det. Hoppar cermonin va vacker iaf, Kramar om er!!

2009-01-22 @ 03:56:44
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Mormor

Kramar till Dig, Mamma, Niklas.

//Mormor

2009-01-22 @ 08:27:02
URL: http://http
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Vi har inte varit på begravning. Den är inte förrän i februari. Vi träffade honom en sista gång, det brukar anhöriga få. Jag antar att du träffade din farsa en sista gång också?

2009-01-22 @ 09:17:53
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Harriet

Så fruktansvärt sorgligt med din fina lillebror. Ja alla vardagsbekymmer bleknar verkligen till ingenting i jämförelse med vad du nu tvingas gå igenom. När jag var i din ålder förlorade jag min lillebror och jag fattade inte att världen bara kunde fortsätta snurra på som vanligt när han var borta för alltid, det var för grymt att ta in bara. När livet gick tillbaka i gamla spår för omgivningen hade min familj år framför oss av sorgearbete, det kändes orättvist och grymt att behöva acceptera att ingenting nånsin skulle bli detsamma i våra liv igen.

Jag vet att Simon var mycket omtyckt och beundrad av många men vi är många som beundrar dig också, vilken fin och klok tjej du verkar vara.

Mina två barn spelar Avenged Sevenfold ofta och nu har deras musik fått en alldeles speciell betydelse för mig också, jättefina låtar tycker jag.

Det är så hemskt att det blev så här med Simon men vi har honom i mycket kärt minne och vi tänker på dig och din mamma varje dag. Med varma hälsningar, Mickes mamma

2009-01-22 @ 22:41:36
Postat av: fin dikt...

You never said I'm leaving

You never said goodbye

You were gone before we knew it,

And only God knew why

A million times we needed you,

A million times we cried

If Love alone could have saved you,

You never would have died

In Life we loved you dearly

In death we love you still

In our hearts you hold a place,

That no one could ever fill

It broke our hearts to lose you,

But you didn't go alone

For part of us went with you,

The day heaven took you home.

2009-01-23 @ 22:01:10
Postat av: madeleine tjernström

jag vet ingen annan som har den styrkan som du har... som mamma skrev så finns liksom inte längre de små problemen som fanns förut - det här får en att tänka om helt och uppskatta precis allting, och minnet av simon lever alltid kvar.

- hold on & be strong, alla borde vara lika starka som du angelica.

2009-01-24 @ 19:38:32
URL: http://sseize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback