Grabben med de grönskimrande ögonen

Simon, jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på att du sa för ett tag sedan att du skulle skaffa en blogg och önskade att du fick lika många läsare som jag har. Men gubben, jag ska berätta för dig att så många läsare som jag har nu har jag aldrig haft. Och det är alla dina läsare. Alla människor som älskar dig, bryr sig om dig och alltid kommer minnas dig med värme. Du är och har alltid varit otroligt populär.

Särskilt roligt är att läsa alla fina minnen ni har av honom. Jag blir full i skratt när var och varenda tjej skriver att de varit kära i min lillebrorsa. Men det är ju inte så konstigt, för han var vansinnigt snygg och vem kan egentligen motstå hans vackra gröna ögon med de långa, mörka ögonfransarna? 

Jag minns tydligt när Simon gick i mellanstadiet och det dök upp fem tjejer på gården. Alla var skitförbannade för Simon hade sagt ja till var och en när de frågat chans på honom och nu tvingade de honom att bara välja en. Då sa Simon:

"Äh, då vill jag inte vara ihop med någon av er".

Det var min lillebror, det. En riktig spjuver som var omtyckt av alla. Jag saknar dig mer och mer för varje sekund som går.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du har helt rätt, han va omtyckt av många och han hade många tjejer bland sig:)

Han va också en riktig tjejtjusare:)

Må han vila i frid.

Jag tänker på eran familj och jag hoppas ni tar er igenom all sorg.

Simon finns fortfarande med er han är bara osynlig just nu.

Ta hand om er:)

2009-01-13 @ 11:18:53
Postat av: Antonia Hagström

Ja, Simon var verkligen tjejtjusaren nummer ett och även jag minns när jag var tillsammans med honom. Speciellt en gång, då vi hade bild utomhus och vi skulle måla av någonting ute i naturen (det var vår) som vi tyckte var fint. Simon målade hela pappret rött sedan skrev han stort över hela pappret i svart: I <3 U. När läraren (min mamma) sedan frågade vad han ritat av så sa han: -Antonia, för hon är det finaste jag vet! Om jag minns rätt har jag även kvar bilden, i någon gammal skolmapp från den tiden.



Ja, Simon kunde verkligen charma alla människor utan problem, vuxen som barn, kille som tjej. Simons charm har satt sina spår i oss alla och ingen kommer någonsin glömma honom, därför kommer han heller aldrig att försvinna från oss, er. Han finns hos er i detta nu när ni bearbetar sorgen. Det är han som ger er styrkan. Han vill att ni skall lyckas!



-Kramar till hela familjen och glöm aldrig att jag bara finns ett stenkast ifrån er. Bara att ringa.

2009-01-13 @ 11:59:02
Postat av: Frida Hjort

Åh de där minns jag när Simon frågade chans på alla i Lågstadiet .

Simon har alltid varit en tjejtjusare och älskad av sina vänner.

Vi går glada oss åt alla fina minnen vi har av simon.

Må han vila i frid.

Ta hand om er.

2009-01-13 @ 12:09:22
Postat av: Sofia C

Kram

2009-01-13 @ 13:55:25
Postat av: Liza Lindvall

Mitt i mörkret så kryper sig ett leende fram på mina läppar. Lilla spjuvern Simon. Han är så otroligt saknad.

Postat av: frida

åh, han är så saknad.. fina fina simon, jag kommer ihåg en gång i skolan när jag var sur på honom för att han höll på att jävlas med mig så kom han springande & lufte mig upp & ner.. det var när jag gick i sjuan & jag kunde inget annat än att skratta & bli glad på han igen, han var en jättebra vän! tyvärr tappade jag kontakten med honom, men vi pratade till & från & hans vänskap kommer alltid betyda lika mycket! minns många gånger då jag fått tjejer sura för att jag vart vän med honom, men det är inte konstigt att alla ville ha honom :) lilla rockstjärnan.. jag hoppas han fått frid nu! kramar till dig & din familj

2009-01-13 @ 15:12:33
URL: http://loviroven.blogspot.com
Postat av: Åsa

yrvädret Simon.

Han charmade även mina barn som är dagbarn hos Gunnel. Barnen berättar ofta om hur Simon busar med dem hela tiden och hur han var med dem när de lekte på dagarna.Minna berättade en dag att hon och hennes kompis lekte mamma pappa barn och att de brukade leka att simon var pappa.(fast det visste nog inte Simon om)men det visar verkligen vilket gott hjärta han hade. Vi kommer att sakna honom.

2009-01-13 @ 15:53:34
Postat av: Nicole

jag kände inte Simon Lindvall, jag har bara pratat med han en gång..

men han verkar vara en otroligt fin kille och jag hoppas eran pappa tar hand om honom där uppe!

All kärlek riktis till alla närstående och till er, familjen Lindvall!



<3

2009-01-13 @ 16:05:48
Postat av: justina

massa styrkekramar till dig och din familj! *

kika gärna förbi min blogg, han är som sagt en riktig tjejtjusare :)

2009-01-13 @ 16:30:33
URL: http://inooe.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tjejtjusaren simon ja men det är nog mer vi tjejer som var en simontjusare.. Även jag är en av dem som fallit för hans charm kommer aldrig att glömma alla underbara stunder med simon han är föralltid en stjärna saknar honnom så <3

2009-01-13 @ 16:42:55
Postat av: Elin Lind

inte konstigt att jag blev störtförälskad, hans ögon får varenda tjej att bli knäsvag. jag är glad för dom gånger jag fick med honom, kommer aldrig glömma alla minnen, minns honom med mycket kärlek och värme, han kommer förevigt vara saknad <3

2009-01-13 @ 19:40:48
Postat av: David Svedgård

En massa lågstadieminnen som kommer fram.

Kan inte låta bli att le, Simon i ett nötskal.



Tänker på er.

2009-01-13 @ 20:56:58
Postat av: Madeleine

jag tror att många föll för simon, även jag hamnade där för några år sedan :) du har en fin lillebror angelica! tänker på er

2009-01-13 @ 21:31:15
URL: http://sockerbaer.blogg.se/
Postat av: Madeleine

även jag hör till gruppen som har fallit för simon :) du har en fin lillebror angelica! tänker på er

2009-01-13 @ 21:34:32
URL: http://sockerbaer.blogg.se/
Postat av: Felicia

Det är så typiskt Simon. Man blir så glad av alla minnen att man inte kan låta bli att le och skratta trots att de inte är ens egna minnen.



Kommer ihåg när han sa någon gång ibland "Va fin du va i håret! Eller nej, nu kanske du får bra självförtroende, och du får ju inte tro nått, så fy fan va fult det blev!" Han var snäll men ville ändå att man skulle skratta åt hans underbara humor jämt!



Och när Micke berättade för mig att Simon sagt att jag hade pojkvän fastän jag var singel när jag sa till honom: "Jävla idiot! varför sa du till Micke att jag var tillsammans med någon?!" Och han försvarade med: "Nej, men jag tyckte at du va lite för snygg för Micke!". Trots det är han med på första bilderna på oss, och det var han själv som tog den allra första bilden på mig och Micke, och lade den som bakgrundsbild. Han var en fin och snäll människa, trots att han jävlades med mig hela tiden så tyckte jag ändå om honom och jävlades tillbaka.



Alla roliga minnen med honom kommer göra att han lever kvar med glädje i våra hjärtan. :')

2009-01-13 @ 21:35:29
URL: http://sockerchocken.bilddagboken.se
Postat av: Emma

Simon var grabben med glimten i ögat.

Jag saknar hans bus och hans imitation av Sid i Ice Age.

Han var en stjärna den grabben!

Vila i frid Simon.

Förevigt älskad och saknad <3

2009-01-13 @ 22:00:00
Postat av: Vivi

Hejsan!



Jag kände inte simon, men vet vem han var, har sett han några ggr osv.. Lider med er.. :(



vila i frid Simon!

2009-01-13 @ 22:53:32
Postat av: Gabriella

Simon "Sid" Lindvall, världens goaste kille!

Jag saknar hans dåliga skämt som alltid fick mig att gapskratta och hans klockrena imitation av Sid i Ice Age. Jag kommer aldrig någonsin att glömma dig Simon, du kommer föralltid att finnas i mitt hjärta!



Vi ses sen, tills dess - Sov så gott <3

2009-01-13 @ 22:56:58
Postat av: angelica

fallit för simon har väl de flesta och hans charm. helt otrolig :o han är sjukt saknad bland oss och tankar riktas också till er, dig och dn mamma.



vila i frid simon :(

2009-01-15 @ 21:44:35
Postat av: Olle Sönnert

Det du skrev Angelica var så otroligt typiskt Simon

Han sa nej till fem tjejer medan en annan antagligen inte skulle ha haft en chans med någon av dem ;)

Nog var han en charmör allt...

Han var otroligt speciell och alla ville ha hans bekräftelse...

Kramar på er!

2009-01-16 @ 17:02:52
Postat av: Alexzandra

Usch, nu sitter jag här och gråter Angelica. Så sorgligt men samtidigt så skrattar jag åt alla roliga minnen du beskriver. Mamma tittar på mig och undrar vad som händer, hon tittar på vem vill bli miljonär och jag tjuter som ett barn till din blogg. Men du handskas verkligen med det här på rätt sätt, minns alla fina minnen ni har ihop! <3

2009-01-16 @ 19:57:57
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag känner inte dig, simon eller någon i din familj,

men jag råkade komma in på hans tjejs bildddagbok och hitta sedan in hit.



jag tycker synd om er, så oändligt, jag skulle aldrig(!) klara av ifall ngn av mina två underbara bröder valde att lämna världen.



vad jag har förstått så är du stark, du kommer nog klara av det här'



takecare.

2009-01-24 @ 11:08:15
Postat av: En i byn!!

jag minns simon så väl!! Jag umgicks mycket med honom på fritiden och jag var också kär i simon!! Men jag menar vem var inte de? Han var snyggast jämt!! Man bara ville vara han tjej helt enkelt. Jag kommer ihåg när vi gick i mellanstdaiet första gången vi blev tsm..vi var ett gäng i skogen vid bäsna skolan och han sa att han skulle skriva på ett träd vem han gillade. så han klättrade upp och skrev på trädet. och vi tjejer efter honom haha och kollade och han skrev mitt namn. Jag har kollat och det står även skrivet än idag!! Jag tänker på er och ta hand om er!! kram

2011-12-05 @ 13:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback