Allas barn är underbarn

Jag tycker att det är skittråkigt att lyssna på föräldrar som pratar om sina barns framsteg, att de slutat suga på napp eller att de precis lärt sig stava till sov istället för sovde. Det skiter väl jag i. Jag lyssnar inte ens på min egen mammas skryt om hur duktig hennes dotter är på att skriva. För alla föräldrar tycker såklart att deras egna ungar är tveklöst bäst. No big news there. Om jag själv får barn så hoppas jag att jag inte kommer överösa dom med beröm om att de är duktiga på att rita när de i själva verket ritat en huvudfoting. Och är tolv år gamla.


Kommentarer
Postat av: Linda

Fast när barnet är litet (som Isabella) känns varje framsteg superhäftigt, kan jag lova dig. Lite skillnad på att lära sig sitta eller gå mot att rita en teckning...

Postat av: Angelica Lindvall

Linda: Ja, det kan jag förstå, de utvecklas ju snabbt i den åldern.

2009-01-29 @ 09:03:29
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback