"Varför har du ingen pojkvän?"

Finns det någon mer tröttsam fråga? Vad svarar man egentligen på det? Bra killar växer för det första inte på träd och dom som växer där är redan plockade. Så enkelt är det. I just mitt fall är jag heller inte redo för ett förhållande, i alla fall inte ett sådant där förhållande där we live happily ever after. Jag vill inte vara en av dom där tjejerna som träffar sin drömprins i unga år, skaffar barn tidigt och när de precis fyllt 40 år så skriver de på skilsmässopapprena. Tack och hej romantiken och välkommen varannan vecka-unge och pusslande med semesterdagar.

Okej, jag hade säkert varit en av dom där tjejerna om jag fortfarande var tillsammans med min förra kille. För när vi hade fyllt 30 så hade vi redan varit tillsammans i typ 22 år och varit redo för föräldraskap och hela den där biten. För att sedan skiljas lagom till ungarna tar studenten.

Kanske håller förhållandet längre om man hittar sitt livs kärlek senare? När sjuårskrisen kommer så är man ju redan så saggig och gammal att det inte är någon idé att skilja sig. För man kommer helt enkelt inte hitta någon bättre än den där blekfeta karln bredvid eller den där skrynkliga argbiggan till fru.

Jag är så jävla cynisk och borde inte stirra mig blind på ondskefull statistik men erkänn att jag har en poäng?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker inte man ska fråga någon det där. Blir man kär så blir man. Man ska kunna vara lika lycklig utan en pojkvän.. Kan man inte det borde man inte ha någon pojkvän heller, om den enda anledningen är att man känner sig osäker utan.

Postat av: K

Det låter på dig som att alla äktenskap tar slut förr eller senare. Så är det inte.

2009-02-17 @ 12:03:01
Postat av: Emma Larsson Westermark

Hahaha, jag får lite Miranda vibbar! Men jag finner faktiskt en poäng i det du skriver. Jag vet inte riktigt vad jag tror på, om det är bättre att träffas i unga eller äldre år, jag tror lite att det beror helt på vem man träffar, var man är i livet just då och så vidare. Från förhållande till förhållande. Min religiösa morfar startade om och tog ut skilsmässa när han var 70, fast visserligen sitter han nog bara i sitt hus och skriver födelsedagskort ett halvår i efterskott.

2009-02-17 @ 12:38:03
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Pearl

Du satte mina tankar och ord på datorskärmen... ungefär.

2009-02-17 @ 12:47:47
URL: http://intimacy.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Herregud, vad smart du är. Åh, önskar att du bodde närmare mig.

2009-02-17 @ 13:12:14
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

K: Nej, jag vet. Bara 53 procent av alla äktenskap slutar i skilsmässa.

2009-02-17 @ 13:12:51
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Emma Larsson Westermark: Haha, jag är mest lik henne i SATC enligt alla test. Vet inte om det är tragiskt eller kul? Men du har rätt, träffar man en kille i 9:an som man blir vansinnigt förälskad i så KAN det hålla om man underhåller kärleken fast jag tycker ändå att folk ger upp så lätt i dag.



Din morfar verkar härlig. :)

2009-02-17 @ 13:14:17
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Pearl: Haha..

2009-02-17 @ 13:15:19
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: tarja

nu var du nog lite för generaliserande tror jag...finns nog inga åldersgränser

2009-02-17 @ 14:15:02
Postat av: Angelica Lindvall

Tarja: Nej, det finns högstadiepar som hållt ihop livet ut men det är FÅ.

2009-02-17 @ 14:37:45
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Personligen har jag nästan tappat hoppet helt för ett happily ever after... MEN om man jag varit tillsammans med min första kärlek så tror jag mer det hade hållt just för att man varit ihop så länge. Å det känns som att när jag var 13 hade inte den värsta otrohetskrisen kommit till världen (lr det kanske bara är i sverige?) så om jag hade varit ihop med F nu 10år senare hade vi nog hållt ihop för gamla tiders skull. : ) eh, jag vet inte vad jag snackar om egentligen. Men ärligt, det blir verkligen värre å värre för varje år som går. Som gynning skrev: i dagens samhälle reser människor så mkt och träffar därigenom så mkt nya spännande människor att det är svårt att hålla ett förhållande vid liv for life. Jag är dock jäkligt besviken över att jag aldrig kan få ett sånt förhållande där det varav från tonåren då jag redan paserat tonåren. Love sucks. allt är så jävla ytligt, jag vill ha äkta kärlek !

2009-02-17 @ 15:32:04
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, det har du faktiskt en poäng i. Det är spännande att ett par har en lång historia och växt upp tillsammans. Tonårskärlek är helt klart den starkaste kärleken av alla. Och eftersom vi båda är vuxna nu så lär vi se oss om i stjärnorna efter äkta kärlek. Damn.

2009-02-17 @ 15:40:39
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Hanna

Måste bara berätta om min syster och svåger. Dom träffades när båda var 15 år, dom gick på samma skola. Nu är båda 35, gifta, har två underbara barn och är lyckliga! Dom går och pussar på varandra jämt och dom gör verkligen allt för att det ska vara bra i förhållandet. En viktig sak är ju att man får viss egentid för sina hobbys och liknande.



Min farmor och farfar är ett annat exempel. Dom har varit tillsammans i 60 år. Och älskar varandra över allt annat förtfarande.



Men som du säger är det få förhållande som håller länge... Man kan väl hoppas att det ligger i släkten, haha.

2009-02-17 @ 16:54:08
URL: http://hanna1988.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson Westermark

Det är nog faktiskt väldigt en kul grej att vara lik Miranda, så länge det inte går överstyr och man blir en hatisk människa som ser allting genom negativa ögon!



Min morfar är väl lagom härlig, han hör aldrig av sig och han har noll koll på sina barn, vet inte ens deras födelsedagar. När jag var 14-15 (sist jag träffade honom) talade han om för mig att jag kommer bli religiös och vilja bli präst när jag fyllt arton. Men, trots att han är religiös så råder han alla till att gå ur svenska kyrkan eftersom att han vet vad för skit de gör med de pengar de får in från skattebetalarna som inte gått ur SK. Han ser ut som Kannibalkocken dessutom.

2009-02-17 @ 19:22:32
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har haft samma kille i över 12 år sen jag var femton. vi har två underbara barn att allt annat som hör svensson livet till...och jag fyller trettio om mer än två år=)) Och jag tror faktiskt inte jag missat så mycket för det. resor och det har jag hunnit med oxå. kram kram

2009-02-17 @ 23:39:55
Postat av: Angelica Lindvall

Åsa: Är du den Åsa jag tror med barnen M och E och maken S? I så fall, i just ert fall, så verkar ni fortfarande galet kära i varandra. Det är härligt att se! :) Det är ju inte alla som skiljer sig även fast mer än hälften gör det.

2009-02-18 @ 08:43:52
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback