Alla hjärtans dag

Det är alla hjärtans dag i dag. En dag att fira att Valentin halshöggs för tusen år sedan för att han vigde ett par i hemlighet som inte fick vigas. Åh, suck, så romantiskt. Nooot.

Jag har aldrig gillat den här dagen särskilt mycket och skulle rentav bli sur om en kille friade till mig på alla hjärtans dag. Kom med något nytt liksom. När jag utgjorde ena halvan av ett par var den här dagen bara något vi var tvungna att fira för att "alla andra" gjorde det. Fast förra alla hjärtans dag var rätt mysig. Då åkte jag långt för en dejt, ända till London och blev bjuden på fin restaurang. Kanske det mest romantiska jag någonsin gjort för någon. Men å andra sidan var det billigast flygbiljetter just den dagen.

Om jag inte vore så fasligt trött skulle jag gå ut på krogen men vem går egentligen ut på alla hjärtans dag som inte är desperat? Alla krogar har säkert något tema i stil med "Alla ensammas dag". Nää, då sitter jag hellre hemma och glor på maffiafilmer och tuggar geléhjärtan i min ensamhet. Alternativt våldgästar min morbror och hans fru som äter trerätters och firar ett halvår som gifta. Hehe.

Party...



..... eller mysig hemmakväll med mig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback