Psykisk smärta

Att psykisk smärta kan övergå i fysiska symptom.. hur är det möjligt? När ska det bli lättare att andas? När ska insidan sluta göra så ont? Jag orkar ingenting och mina vänner kommer överge mig. För hur kul är det att umgås med en människa som bara ser allting i svart eller som ena sekunden orkar hitta på någonting för att i nästa sekund bara vilja lägga sig ner och sova bort månader och år?

Jag tänker på dig hela tiden och saknar dig bara mer och mer för varje sekund som går. ♥

Kommentarer
Postat av: Linnea



Vad det är dumt att tro, att man kan glömma,

och dumt att tro, att tiden läker såren.

Den stora sorgen - den är inget sår.

Den är ett frö, som gror

och växer till ett träd med åren

och bär en bitter blomning varje vår.



(fritt från Karl Asplund)





Hej Angelica. Det var länge sen jag skrev här. Min varmaste kramen till dig. Du skriver fortfarande så superbra och berörande.

2009-02-18 @ 12:15:38
Postat av: Anna

Riktiga vänner överger dig inte.

Postat av: Mika

gumman, riktiga vänner kommer stanna och finnas kvar. <3

2009-02-18 @ 16:34:13
URL: http://m1ka.blogg.se/
Postat av: Harriet

Jag har varit där du är och vet hur ofattbart grymt ont det gör. Jag lider så med dig. En sak vet jag i alla fall bestämt: dina RIKTIGA vänner överger dig inte. En äkta vän finns där även när det är svårt!

2009-02-18 @ 18:07:51
Postat av: Angelica Lindvall

Linnea: Tack, fin dikt. :)



Anna: Nej, det hoppas jag. Annars är de inga riktiga vänner.



Mika: Tack sötnos, du är underbar. <3



Harriet: Du verkar vara en så genomgo människa. Dina barn har tur som har dig som mamma. :)

2009-02-18 @ 18:33:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson Westermark

Riktiga vänner lämnar aldrig. Jag tror absolut inte att du kommer bli ensam för att du går igenom denna fruktansvärda sorg och sörjer den på ditt sätt. Den som inte förstår det är inte ens värd att försöka förklara det för.



Det är helt otroligt hur det fysiska och psykiska kan påverka varandra, det är intressant faktiskt, men jobbigt när det gör det.



Jag finns här, Angelica.

2009-02-18 @ 19:36:39
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Filippa

Jag kommer aldrig någonsin överge dig, inte ens om du drar mig i håret eller äter upp mina ostbågar. Du är en underbar vän och du får vara hur ledsen och arg som helst, jag tänker finns för dig hela tiden!

2009-02-18 @ 20:00:44
URL: http://inspirations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback