Say my name, say my name

Jag ska börja säga folks namn oftare. Jag tycker det är fint när någon upprepar ens namn under ett samtal. En kille jag dejtade sa mitt namn hela tiden. Jag har förvisso ett snyggt namn som är vackert att lyssna till, det vore nog värre att heta Griselda men det är charmigt att folk säger ens namn istället för "Men du...". Jag lyssnar åtminstone bättre om folk säger mitt namn fast är rätt dålig på att säga namn till andra.

Jag vet inte om ni blev så kloka av det här inlägget så jag ger ett exempel. I går när jag ringde polisen (i jobbet) så förklarade jag mitt ärende och polisen sa hur glatt som helst: "Nämen hej Angelica!". Jag tänkte direkt "han måste vaknat på rätt sida i morse.." och så kom jag på mig själv med att le. Det är charmigt med folk som minns ens namn. Jag är urusel på sånt. Det mest pinsamma jag vet är att möta någon ute på krogen som utbrister "Tjena Angelica, det var länge sen, hur är det?" och så har jag inte den blekaste aning om vem personen är. Då ler jag bara lite urskuldande och säger "Fint, hur är det själv?". Jag måste bli bättre på att minnas.


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Jag tycker också det är fint när nån tilltalar än med ens namn, helst ens riktiga - Alexzandra. Så det inte är alex hit å dit vilket det är mesta dels, typ alltid! MEN jag hatar när människor som uppenbart varit på kurser och lärt sig hur man ska handskas med "Kunder" tilltalar än med namn. Så genomskinnligt att de använder namnet för att göra ett personligt intryck å då tycker jag bara det är smörigt. Råkar nämligen ut för detta på mitt gym jämt. Ägaren tilltalar alla till deras namn å helt plötsligt känner man sig inte alls speciell längre. Herr pilot tilltalar alltid med namn ;) but enough said about him. Tömåglöm.

Postat av: Sabina

ja det känns lite specielt när folk säger ens namn

2009-02-21 @ 11:16:11
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: Ida

Ja Angelica, det där har jag också tänkt på! =)Håller med dig!

2009-02-21 @ 15:00:02
URL: http://jazzflicka.blogg.se/
Postat av: Jonas

Nja... En gång i början av konversationen kan väl vara okej, men om det upprepas gång på gång blir jag bara irriterad. Jag vet väl för fasen själv vad jag heter? :)

2009-02-23 @ 07:36:54
URL: http://implosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback