Lite duktigare, lite bättre

Jag sökte nyss på en gammal artikel jag skrev i somras och höll på att skämmas ihjäl över hur dålig den var. Det kröp i kroppen ju mer jag läste. Det kunde lika gärna varit skrivet av en lågstadieelev. Nej, fan vad taskigt mot lågstadieeleverna, men ja, ni fattar.

Jag hoppas verkligen att jag utvecklats sen dess. Jag har fått höra att jag skriver enkelt vilket såklart är tacksamt då nyhetsjournalistik ska vara så lättförståeligt som möjligt för att alla läsare ska förstå men främsta orsaken till att jag skriver enkelt är för att jag själv ska förstå vad jag skriver om. Innan jag kom till DD visste jag inte ett smack om hur man bäst skriver ett referat från kommunfullmäktige och jag är knappast proffs på det nu heller men jag lär mig hela tiden. Och en kommun som Gagnef där varje by har en egen dialekt krävs nästan ett lexikon för att kunna förstå vad de säger. Björbo och Floda, ta åt er.

Till saken tror jag aldrig att man kan kalla sig själv för färdigutbildad journalist eftersom lärandet ständigt pågår. Och tur är väl det, för det vore väldigt tråkigt att redan kunna och veta allt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har aldrig varit dålig och ska inte skämmas över något du skrivit. Men utvecklats har du och blir bara bättre och bättre. :)

Postat av: Småbarnsmamma

Jag älskar din blogg & ditt sätt att skriva!

2009-02-13 @ 18:31:13
Postat av: Moster

Hejsan Gumman!

Du är kanon på att skriva,både när det gäller DD och din blogg.Kram//Moster

2009-02-13 @ 21:56:57
Postat av: Angelica Lindvall

Anna: Du är så himla gullig. Och om jag någonsin skulle starta en tidning eller bli chef på någon blaska så är du den första jag skulle anställa för du är webbexpert!!

2009-02-13 @ 22:43:24
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Småbarnsmamma: Nu rodnar jag på riktigt. Tack. :)

2009-02-13 @ 22:43:53
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Moster: Hmm, du är ju min moster och tycker att allt jag gör är bra, så jag kan nog inte ha dig som opartisk tyckare.. ;)

2009-02-13 @ 22:44:37
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: POOS

Floaa tar åt sä, jag löv hä, siddu! :D

2009-02-13 @ 23:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback