Hycklerska?

När jag behöver koppla av i lugn och ro finns det bara en plats som passar. Och det är inte ett varmt badkar eller en strand på en öde ö. Nej, jag kan koppla av som allra mest i kyrkan. Vilket gör mig till en hycklerska då jag inte ens är religiös. Fast å andra sidan kan jag ju aldrig veta säkert, jag vet egentligen lika lite om Jesus och Gud finns som någon bokstavstroende. Även fast de såklart är övertygade om sin sak och jag själv bara väntar på en uppenbarelse som aldrig kommer.

Fast kyrkan är underbar. Alltså, visst att söndagsgudstjänter kan bli lite väl långrandiga men det är en skön plats att vara på. Religion är intressant i många avseenden. För mig är det så underligt hur man kan ha skapat en hel värld utifrån en enda bok utan källhänvisningar. Fast svar lär jag ju aldrig få. Men jag är nog rätt så säker på att Gud inte är en gammal skäggig gubbe uppe i himlen. Jag tror snarare att Gud är en känsla hos varje troende individ. En känsla som ger trygghet och stöd hos de som behöver det.


Gagnefs kyrka.
Bild:
www.saligblandning.se


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror det gör oss båda två till hycklerinnor i så fall ;) Man behöver inta vara religiös, troende elelr frälst för att trivas i kyrkan. en mysig plats är vad det är. Har besöket kommit fram än? jag har en liten sak åt dig här hemma.. klar för avhämtning eller leverans snarast ;) Love you hun. Keep up the good work!

Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag trivs också i kyrkan även då jag inte är religiös. Det är så lugnt och fridfullt. Lite hycklerska kan man väl få vara!

2009-02-28 @ 14:04:27
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback