Hoppas på flytt

Jag kanske flyttar i år. Jag menar, ska man ändå bo i en pisstad så kan man ju bo där det är som mest fyllepiss och krypavstånd från krogen. Jag talar förstås om Hagalund.

Men helst av allt vill jag vinna 100 miljoner kronor, bygga ett hus vid Dalälven med spröjsade fönster och kakelugnar i varje rum och en enorm walk-in-closet. Det skulle till och med slå en takvåning i Paris. Jag menar, Dalarna och framförallt Gagnef slår ju i princip allt. Och kom inte här och snacka om att ert landskap och hemkommun är sååå mycket vackrare för då har ni aldrig varit i Gagnefs kyrkby som Ottilia Adelborg beskrev som paradiset på jorden.

(Ni vet säkert inte ens vem Ottilia Adelborg var, era obildade små slynglar).


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Flytta till säter vettja! :)

Postat av: A

Kan inte mer än hålla med dej. Gagnef är oerhört vackert och jo jag har faktiskt jobbat på otillia adelborg muset i gagnef :P

2009-03-01 @ 18:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback