Ett perfekt avslut för en perfekt människa

Älskade Simon, jag vill bara berätta att din begravning i dag var jättefin, så otroligt mycket blommor och nästan 200 personer i kyrkan som var där enbart för att hedra dig. Kistan var vackert dekorerad med din Malmö Redhawks-flagga ovanpå och hockeyklubbor i kors längst fram. Björne Hagström sjöng och spelade Dear God med Avenged Sevenfold på akustiskt och sedan spelade han din och mammas låt med Bryan Adams "Everything I do I do it for you".

Prästen läste därefter upp ett tal som var så igenkännande att alla log mitt i tårarna. Särskilt när han sa: "Enligt Simon var man inte karl förrän man skaffat sig en tatuering". Då skrattade flera i bänkraderna. Vi sjöng psalm 791 "Du vet väl om att du är värdefull" och psalm 320 "Tänk, när en gång det töcken har försvunnit".

Bachs
Air spelades på orgel i början. På slutet spelades Amazing grace och när de sista tonerna suddats ut bar dina klasskamrater och bästa vänner din kista nerför altargången till tonerna av Paradise city med Guns´n`roses.

Take me down to the paradise city
Where the grass is green
And the girls are pretty
Oh, won't you please take me home


Ett perfekt avslut för en perfekt människa. Jag älskar dig och är hedrad över att få vara din storasyster. Familjen må vara delad men jag vet att vi ses igen. Du och pappa får hålla ställningarna däruppe medan jag och mamma tar hand om varandra här nere på jorden ett tag till. Sov gott, Simon. ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag läser o gråter Angelica.. Min bror gick bort för 14år sen. Jag tänker på er varje dag! Ta hand om varandra! Styrkekramar till dig/er!

2009-02-06 @ 17:29:41
Postat av: Alexzandra

Nu blir jag ledsen igen, det låter som ett perfekt slut precis som du skriver. Låtarna och allt känns så rätt! Otroligt vackert måste det ha varit.

Postat av: Pearl

Jag får tårar i ögonen av dina fina texter till Simon. Han måste vara stolt över dig som storasyster.

2009-02-06 @ 17:42:32
URL: http://intimacy.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det var den vackraste, mest rörande begravningen någonsin. Precis som han själv hade önskat. Att så många kom är verkligen ett bevis på att han var omtyckt av alla. Jag önskar bara att han hade känt det samma för sig själv. Hur som helst förtjänade han verkligen en så stor och vacker begravning. Och ditt tal var verkligen jättefint måste jag säga. Ta hand om er nu!

2009-02-06 @ 17:54:03
URL: http://implosion.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det var verkligen den finaste begravningen jag varit på, såå väldigt mycket Simon var det.Ta hand om er nu. många stora och varma kramar från oss

2009-02-06 @ 18:04:52
Postat av: Elvy o Bertil

Vi har läst din sida varje dag och du skriver så fint om Simon.Nu ska mamma och du ta hand om varandra.Vi tänker på er och skickar många kramar.

(Hoppas du kommer ihåg oss fast du var en liten tjej när vi hade affären i Bäsna. Vi kommer mycket väl ihåg dej och Simon)

2009-02-06 @ 18:48:43
Postat av: Filippa

Begravningen var så vacker! Tårarna rann under talet och sångerna och när Paradise city spelades i slutet så fick jag gåshud över hela kroppen. Vandringen till graven var också så himla fin, magiskt på nåt sätt. Finns för dej under alla jobbiga dagar!

2009-02-06 @ 18:55:46
URL: http://inspirations.blogg.se/
Postat av: Liza

Det var så himla fint! Kanske den finaste begravning jag varit på faktiskt. Ta hand om dig så får vi se till att ses snart! Älskar dig, Kramar!

2009-02-06 @ 19:02:50
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson Westermark

Hej kära du!



Det var en otroligt vacker begravning idag. Den var så personlig och så otroligt känslosam. Det gick verkligen inte att missta att det var Simons. Det var det finaste avslut han kunde få, och när jag såg att det var eran pappas grav som de nu ska dela så exploderade känslorna i kroppen. Allt var så vackert, så personligt, så känslosamt och så sorgligt.



Jag är verkligen ledsen, Angelica och jag beklagar så starkt den sorg som ni går igenom nu.



Det kändes jätteskönt att få se dig idag och jag kunde knappt få fram ett ord. Jag måste bara tillägga att jag har lite dåligt samvete och vill förklara mig om du missförstod. Det var en jättefin begravning, och jag uttryckte mig väl lite konstigt samtidigt som jag inte kunde prata ordentligt. Den var jättefin, den finaste Simon någonsin skulle kunna ha, men det är sorgligt och något sådant man aldrig vill ska hända. Jättefint, men så sorgligt och av en sådan sorglig anledning.



Du vet att jag finns i Borlänge/Bäsna tills på söndag. Du ska veta att jag finns tillgänglig hela tiden och tar emot dig med öppna armar. Jag lämnar mitt telefonnummer här utifall du känner att du vill umgås lite eller bara prata av dig (073 763 10 80). Många många kramar till dig! Din vän Emma

2009-02-06 @ 19:35:38
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: David Svedgård

Vill tacka för att ni hade begravning öppen för alla. Begravningen var väldigt, väldigt fin.



Även om jag inte var så jätteförtjust i det korta sedvanliga "präst till gud-pratet" så var det i övrigt ett perfekt avslut och jag tror verkligen att Simon hade uppskattat den.



Ta hand om er.

2009-02-06 @ 19:37:42
Postat av: Johanna

De måste ha vart en fin begravning, alldeles perfekt för Simon. Jag missa den, synd nog:(

Tänker på er och på Simon.

Ta hand om er

2009-02-06 @ 19:52:46
Postat av: frida

dear god har strömmat ut genom mina högtalare hela dagen & simon har vart på min näthinna hela dagen.. begravningen var perfekt, den var nog precis som simon ville ha den! nu återstår det bara att tatuera in ''du wirst für mich immer heilig sein'' på foten för att hedra din underbara lillebror.. det var så skönt att få krama om dig angelica, tänker på er! tusen kramar

2009-02-06 @ 20:10:31
URL: http://loviroven.blogspot.com
Postat av: Olle Sönnert

Som många andra och du själv har skrivit var begravningen väldigt vacker.

Allt satt perfekt och det långa tåget ner till graven var imponerande.

Jag tror att Simon var väldigt nöjd över den.



Ni får ta hand om varandra nu och ta emot stödet som så många människor vill ge er.

Många kramar til er!

2009-02-06 @ 20:18:00
Postat av: Carro

Vila i frid Simon.



Styrkekramar till dig och din familj Angelica.

2009-02-06 @ 20:45:43
URL: http://frokencaroline.blogg.se/
Postat av: Frida Hjort



Den var så fin och vacker begravnigen, den var perfekt precis så som jag tror simon ville ha den. oerhört vackert.

Simon har varit i mina tankar hela dagen, sorgen är stor efter din älskade och söta lillebror. Det kändes så bra att få krama om dig och Gunell idag, tänker på er. Simon kommer alltid vara ett busfrö i mitt minne, en vacker och underbar person. Vill tacka att begravingen var öppen så jag fick komma och ta farväl, det betyde så mycket. Ta hand om er, tusen kramar.

2009-02-06 @ 20:51:24
Postat av: Amanda

Simons begravning var väldigt vacker och fruktansvärt jobbig. Visst har jag varit på begravningar förr men det har alltid varit en gammal person som har fått leva sitt liv, så som det ska vara. Men att du låg där i kistan var helt ofattbart. Jag finner inga ord som kan beskriva hur jobbigt det var...

2009-02-06 @ 20:57:31
Postat av: Mormor

Att följa sitt barnbarn till den sista vilan känns fel,fel, men nu har Simon fått ro kanske träffar han sin far vad vet jag. Tänk Angelica om de gnabbas om vem som vinner elitserien år... Ingen vet vad som händer när vi slutar vårt liv på jorden kanske träffas vi igen någon gång..

Tack för ditt fina tal i dag.

Kra

m till dig och Mamma, Niklas och Andreas.

//Mormor

2009-02-06 @ 23:43:07
Postat av: M

låter som din bror fick en helt underbar stund idag, att få se hur alla va där för just honom !..

känner varken dig eller simon men människor som i sin tur känner er därav att jag börjat läsa din blogg, du skriver så bra ! du får verkigen läsaren att fasta direkt...

va stark!



RIP simon

2009-02-06 @ 23:54:19
Postat av: Kim bokor ( elin bokor)

Som sagt tack för att begravningen var öppen för allmänheten, Det behövdes tror jag! Att få säga sina sista tankar och ord till Simon, Jag säger som frida, Det var otroligt skönt att få träffa er och få krama om er, jag blev så rörd att gunnel mindes mig. väldrigt vacker begravning. paradise citty var ett perfekt slut i kyrkan. Tack för att jag fick komma. hade bra kramar på er!

2009-02-07 @ 00:59:20
Postat av: micke tjernström

Har aldrig varit på en begravning förut, men det var väldigt fint allting med sång och talen. Och Kunde inte låta bli att smålee bland tårarna när prästen sa "och enligt Simon, så bär en man tatuering" Det var så typiskt honom att säga något sånt. Allt var hursomhellst jätte fint och han hade nog varit jättenöjd med det. Ta hand om er. Kramar.

2009-02-07 @ 15:05:45
Postat av: Sara B

En otroligt vacker begravning var det. Den finaste jag varit på. Träffade rakt in i hjärtat. Ta hand om er!

Massor med bamsekramar!

2009-02-07 @ 17:12:45
Postat av: justina

nu vilar han i frid.



det var en jätte fin begravning,

massor av styrke kramar till dig och din familj.

2009-02-07 @ 18:03:15
URL: http://inooe.blogg.se/
Postat av: mamma

jag följde med min ena sotter och pojkvän på din brors begravning idag, min äldsta dotter var oxå kompis med simon men mådde inte bra men varje tanke var hos honom.Jag kan säga att jag gruvade mig att följa med som "stöd" jag grät minst lika mycket. Detta var den mest jobbiga begravning jag varit på men samtidigt den mest vackra... all musik som bara var simon... tack snälla för att ni hade öppen begravning så att alla ungdomar fick ta farväl på en så ljus begravning som blev så som simon ville. Sköt om er, vi tänker på er alltid!

2009-02-07 @ 20:09:57
Postat av: Natalie

Den vackraste begravningen jag har varit på.

Simon hade varit jättenöjd över den!

Ni har verkligen gjort den minnesvärd.

Ta hand om er!..



Sov gott Simon <3

2009-02-08 @ 13:38:06
Postat av: Annelie Svärd

Jag beklagar verkligen sorgen!

2009-05-28 @ 21:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback