Diamantring


Dessa händer är det enda jag har från pappa, rent utseendesmässigt.

Det lär ju dröja ett par decennier innan jag hittar en man som träder en diamantring på mitt finger så därför får jag köpa ringar själv tills jag hittar någon karl som faktiskt står ut med mig en längre tid (helst hela livet) och som kan lägga en månadslön på en ring. Ja, jag har hört att killar ska lägga cirka en månadslön (eller hur var det så, Mia?) på ringen. Då får vi ju bara hoppas att killen är bankchef och inte städare på McDonald´s. No offence.

Den här guldringen köpte jag på Albrekts guld och det är faktiskt äkta diamanter (vad annars?). Egentligen är jag lite kluven när det kommer till diamanter men Albrekts gulds slogan är ju "Inga mellanhänder" så det är nog lugnt. Jag vill inte på något sätt vara delaktig i
blodsdiamanter.

Jag har alltid varit en silvertjej tills för bara några år sedan. Då gick jag över till kärringarnas sida och började köpa guldsmycken. Ingenting jag ångrat. Jag menar, vem vill ha en femkrona när man kan få en guldpeng?

Kommentarer
Postat av: Fru K

Ringen var fin, men jag måste som alltid höja ett varningens finger när det gäller Albrekts. Deras saker har skitkvalitet, minst sagt. Min vigselring var därifrån - jag gillade designen och köpte den på albrekts mot allt bättre vetande - och den finns inte längre. Efter andra lagningen på under 2 år upptäckte jag att de hade LIMMAT fast diamanterna. Så nu är ringen omgjuten av en riktig guldsmed. Dyrt som f-n... Arg & Bitter? jag? Näe...

2009-02-01 @ 22:51:15
Postat av: Filippa

Vilken fin ring gumman!! Ja vill man ha något så får man köpa det själv, dagens män är inte att lita på ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Fru K: Ojdå, hmm.. tur att jag tog 2 års försäkring. Men det där lät inte bra.. jag har bara köpt guldsmycken på Smycka och Guldfynd tidigare.

2009-02-02 @ 09:13:59
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Filippa: Haha, kanske det.. :p

2009-02-02 @ 09:14:30
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Nejnejnej, en vigselring ska kosta 3månaders löner. Det är iaf vad jag alltid lärt mig :) Men jag gör som du, köper mina egna diamantringar tills jag hittar en karl som gör det. hehe.

2009-02-03 @ 15:35:10
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback