Bloggbråket om vem det är mest synd om

Linda Skugge vers. Ebba von Sydow
0-1


Linda Skugge ger mig bara ännu fler anledningar att avsky henne. Usch, sådan sablans bitterfitta utan varken empati eller känsla för att det finns människor med andra problem än att torka spyor efter väggar som ett gäng ungar sprutlackerat. Men tydligen är det så att man får inte klaga såvida man inte är helarbetande trebarnsmamma, skild och allmänt bitter på livet.

Det finns olika stora problem helt klart och jag tycker att flera dödsfall inom samma familj är betydligt jobbigare än exempelvis stressa fram en artikel innan deadline om 30 minuter. Om jag ser till mig själv nu alltså. Men jag vet hur påfrestande jobbet kan vara, att inte hinna träffa sina vänner tillräckligt mycket och kärleken som pockar på uppmärksamhet utan att få det.

 Men allt handlar inte om jobbiga kolikbarn. Det finns andra jobbiga saker också, varje problem är stort för någon. Men det är klart att det alltid ska vara mest synd om Linda Skugge som skapat sig en karriär av bitterhet och avundsjuka.


Kommentarer
Postat av: Emma Larsson Westermark

Hon är en riktigt jävla bitterfitta, den där Skugge. Hon bara klagar och gnäller och det är så förbannat synd om henne hela tiden. Stackars mamma Skugge, hon har verkligen hamnat i otur att ha arbete och barn. Oj oj, den stackaren. Hon bestämmer rakt av när det är okej att tycka synd om sig själv, och man måste absolut vara ensamstående småbarnsföräldrer som slitit inom Borås hemtjänst för att ha smakat på det riktiga livet. Usch, jag fullkomligt avskyr människor som henne! Hennes beteende pekar helt åt att hon fastnat i någon slags pubertet och lever i bubblan där hon är konungen. Fyfan vad tråkigt att umgås med Skugge, det är min mardrömskompis.



Hör upp alla, det är inte synd om dig förrän du är Linda Skugge, för hon har nämligen smakat på livet! Hon vet vad som är hårt.

Postat av: Emma Larsson Westermark

Just ja, jag kanske skulle ta och komma fram till poängen. Precis som du säger så varje problem stort för någon. Hon vet nog inte vad individ och individuellt betyder. Alla har olika nivåer och alla reagerar olika på händelser, någonting som jag blåser bort kan vara jättejobbigt för en annan person. Det bottnar ju i ren avundsjuka att hålla på som Skugge gör, hon känner sig antagligen så jävla misslyckad, därför måste hon klaga på någon som som "har det bättre" när den får problem. Problem är problem, oavsett om det är lyxproblem eller inte.

2009-02-25 @ 14:27:54
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback