Wild Africa/Simple life

Nu börjar jag bli riktigt nervös. Hur ska jag, fröken Pimpinett med extrem bacillskräck, kunna bo i ett hus byggt av lera, utan elektricitet, vatten och AC i flera veckor? Ligga på natten och lyssna till malariamygg som surrar runt mitt huvud? Alldeles livrädd att de ska suga mitt blod och ge mig en obotlig sjukdom.

Fast vet ni, även fast handspriten och myggnätet kommer bli mina bästa vänner så är jag sjukt laddad inför den här resan. Jag har pluggat på som tusan och förberett mig mentalt. Om jag dör på kuppen har jag i alla fall gjort någonting för att förändra världen och göra den till en lite bättre plats att leva på. Nu ska jag förstås inte dö men man vet ju aldrig, jag kanske får gula febern, blir rånmördad, drunknar, ramlar ner från Kilimanjaro eller dör i flygkrasch. Hoppas i så fall att jag dör i flygkrasch på vägen hem för det vore rent ut sagt förjävligt att missa det här. It´s a once in a liftetime opportunity. Och jag ska göra allt i min makt för att ge de här barnen en vardag fylld av glädje, kärlek och livskvalitet.

Kommentarer
Postat av: plin

Hej Angelica. Jag har glömt bort alla detaljer och orkar inte rota i arkiven... men du ska väl till Tanzania och jobba på barnhem? Var och när ska du åka? En kompis till mig ska nämligen åka till nåt berg eller nåt i Tanzania i november och barnhemsjobba. tänkte om ni kanske ska till samma ställe.. ja ja.. kram

Postat av: Jessica Ström

Du kommer nog få det sjukt roligt å en grym upplevelse. Har hört att allergitabletter (typ clarityn) är bra å kka mot mygg..dom låter bli en om man knaprat dom..jag har prövat å det funka för mig. Kanske e lika med myggen därborta :)

2009-08-19 @ 18:29:22
Postat av: Angelica Lindvall

Plin: Jag åker i mitten av oktober och är borta fem, sex veckor typ. Det låter ju onekligen som att vi ska till samma ställe! Iringa är närmaste storstaden tror jag, och byn är nog Arusha. Hoppas jag får se din vän innan jag åker hem då! :)



Jessica Ström: Vad kul att du läser min blogg! Ja, jag ska käka allergitabletter, käkar malariatabletter också så myggjävlarna borde inte vara ett problem. ;)

2009-08-20 @ 11:34:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback