Tips på bra kompaktkameror?

Jag har sålt min systemkamera och tänkte byta till en kompaktkamera. Jag gör tvärtemot alla andra. De flesta köper kompaktkamera först och byter ut mot en systemkamera. Men när jag köpte min systemkamera var tanken att jag skulle ha den med på alla resor men jag reser alltid med lätt packning och systemkameran blir därför en extra börda, det är så mycket krångligare att kånka runt på en tung kameraväska än en liten kompaktkamera som får plats i handväskan.

Därför behöver jag era tips och råd på en bra digital kompaktkamera som jag planerar att flitigt använda under min Afrikaresa. Jag vill ha en kraftig zoom, gärna med vidvinkel, dubbel bildstabilisator, många bilder per sekund och prisklassen jag tänkt mig är runt 2000-3500 kronor.

Kommentarer
Postat av: Ea

Jag älskar min canon G10 :) Den kostade lite mer när jag köpte den men den kan nog ha sjunkit i pris nu och annars har jag läst att G9 ska vara bra också. Jag älskar min lilla baby i alla fall!

Postat av: Angelica Lindvall

Ea: Fast den är ju svinigt dyr... då köper jag nog hellre en till systemkamera. Men tack för tipset! :)

2009-08-25 @ 11:21:16
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Ea

Dyr men oj så bra den är! ;) Min pappa har både denna och en systemkamera, han är en nörd när det kommer till fotografering och man kan inte se skillnad på bilderna med vilken kamera han fotograferat med. Så bra är den! :) Fast jag förstår dig, jag valde den här framför en kamera för att jag vill ha en som jag lätt får med mig överallt. =)

2009-08-25 @ 23:56:26
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag är exakt likadan vad gällande min systemkamera. Älskar den men när man kurskar runt så är det alltför otymplig, vilket är synd.



Jag har en sambo som är fotograf så jag vet egentligen inte speciellt mycket om kameran ( låter han sköta allt sådant) men jag har en sådan: IXUS100_IS/index.asp" rel="nofollow">http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/DigitalIXUS100_IS/index.asp



Är oerhört nöjd och kameran ligger på runt 2500.

2009-08-26 @ 18:31:50
URL: http://frokenellinor.blogspot.com
Postat av: Anna

Har haft många kameror men de absolut bästa är Canon Ixus! Utan tvekan de bästa!!

2009-09-01 @ 10:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback