Ge mig lust att gå i skola!

Det är snart skolstart med allt vad det innebär. De flesta av mina vänner är hårt arbetande kvinnor men några är också flitiga studenter (de orkar festa tre gånger i veckan). Jag pluggade vidare direkt efter gymnasiet, mest för att jag inte hade någon reskompis eller pengar till att resa för den delen heller. Fast det tog jag igen när jag slutat journalistlinjen, då blev det backpacking i Asien som alla andra. Sedan dess har det rullat på med både jobb och resor, jag räknade ut häromdagen att jag rest till tio länder på två år och jobbat på tidningen lika länge. Ändå finns det så mycket kvar att se och upptäcka. Jag har till exempel aldrig sett lutande tornet i Pisa, gått på Hollywood walk of fame (bara Borlänges walk of shame), hoppat bungyjump från en bro i Nya Zeeland, besökt Colosseum i Rom, druckit öl i Prag eller sovit under bar himmel på Afrikas savanner.

Jag känner ett sug efter att plugga mer helt klart. Jag vill tala fler språk till exempel. Men jag har blivit så otroligt bekväm av att jobba och tjäna pengar till resor. Och faktiskt så tror jag att jag lär mig mer av att resa runt och träffa nya människor i nya kulturer än att sitta med näsan i en bok och läsa om hur människor har det i andra kulturer. Fast jag hinner nog plugga mer också, var sak har sin tid. Min 20-årsperiod ska bestå av resor. Min 30-årsperiod hoppas jag består av snoriga barn. Kanske min 40-årsperiod kan vigas till plugg, bättre sent än aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback