Att förbereda sig för ett liv i misär

- Inget rinnande vatten och ingen el. Toaletten är av modell primtiv (det vill säga ett hål i marken).
- Barn som redan i spädbarnsåldern får hembryggt öl istället för välling därför att det är billigare, följderna blir självklart att små barn blir alkoholiserade.
- Bromsmedicin mot HIV är gratis i Tanzania men för många är det skamligt att ha HIV och därför vägrar de ta emot hjälp då de är rädda för att bli bortstötta från sin by. Över 50 procent av befolkningen i och kring projektet där jag ska tillbringa min volontärperiod är smittade av HIV. Bebisar smittas av HIV vid förlossningen och många är de barn som förlorat en eller båda föräldrarna i aids.
- Arbetslösheten är skyhög och de som arbetar tjänar drygt 200 svenska kronor i månaden.

Jag har redan samlat in en hel del pengar till de tanzaniska barnen. Men din hjälp behövs! För 50 svenska kronor (en cider eller en pizza) kan jag ta med mig ett barn till den lokala marknaden och klä barnet från topp till tå. Jag skulle bli hemskt glad om just du som läser den här bloggen ville göra en skillnad för de här barnen. Maila till
[email protected] för kontouppgifter. Alla pengar som skänks kommer jag växla till dollar i Sverige och sedan till tanzaniska shilling väl framme i Tanzania (det är förbjudet att både föra in eller ut tanzanisk valuta ur landet). Alla pengar som skänks går oavkortat till barnen. Min flygresa, mat, boende och vaccinationer står jag för själv.


Bild: Lånad från Unicef, en fantastisk organisation som kämpar för varenda unge. Bli världsförälder i dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vännen, jag sponsrar gärna lite grann! Maila mig alla uppgifter så skickar familjen K över en slant! Är förresten så glad att höra att du äntligen kommer iväg!!!

2009-08-24 @ 18:19:30
Postat av: Anonym

Jag är så stolt över vad du ska göra men ändå så rädd. Jag vill inte att något ska hända dig. Jag vet att jag inte får tänka så men jag har ju bara dig kvar och jag har ju alltid varit en HÖNS MAMMA som ni alltid har sagt. Jag hoppas att du får in bra med pengar till dina barn i Tanzani. Jag och Niklas ska även vi skänka pengar till dig. Jag älskar dig och är jätte stolt över att du är min dotter. Kram Mamma

2009-08-24 @ 18:19:43
Postat av: Angelica Lindvall

Nina: Ja, nu är det inte långt kvar!! Drygt sex veckor. :) Åh, vad underbart att ni vill skänka en slant! Mailar dig på Facebook!



Älskade mamma: Inget kommer hända mig, jag är en hårding vet du väl? ;) Du har bara mig kvar på jorden ja, men Simon är med i en annan dimension. Han vaktar min rygg och skulle aldrig låta något hända mig. Jag har två änglar som vakar över mig. Dessutom är det inget stordåd jag kommer uträtta men jag hoppas kunna åstadkomma en liten förbättring för just de här barnen. Och jag är stolt över att du uppfostrat mig till den jag är. Jag kunde inte fått en vackrare och bättre mamma.



Postat av: Maria

Hej,

Läser din blogg o vill gärna ge ett litet bidrag till barnen. Maila ditt kontonr så sätter jag in en liten slant :-) och ha det nu så bra på din resa!!/kram

2009-08-25 @ 21:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback