Varför gör folk slut på hösten?

Jag läser om kärlekar som tar slut, otrohet hit och dit och skilsmässopapper som ska skrivas under. Men varför just nu? Varför gör inte folk slut i typ juni så man har hela den ljusa sommaren framför sig? Varför vänta ända till hösten som redan är så deppigt grå och lååååång? Jag och min high school sweetheart var strategiska och bestämde oss för att göra slut på riktigt i juni. Då hade vi hela sommaren att ligga runt med andra och njuta av singellivets alla fördelar. Fast eh, riktigt så blev det förstås inte, vi kunde ju inte släppa taget om varandra förrän flera månader senare. Men själva poängen är att jag tror att det är lättare att komma över någon när solen fortfarande skiner dygnet runt och det är grillfester och annat skoj man kan gå på. Hösten, vad händer då liksom? Jo, du går på singelbio och runt dig snaskar massvis med dejtande par på varandras tungor och matar varandra med popcorn. Jippie, vad kul.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Folk gör slut med varandra efter semester/lov, då har de umgåtts så mycket att de insett att de inte gillar varandra. Och så har det hunnit bli höst också helt enkelt...

2008-09-03 @ 14:30:08
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Haha, ja, det är nog så..

Postat av: Dancing Queen

Kika gärna in min lilla blogg.. vore väl gött ;)

2008-09-03 @ 15:58:22
URL: http://danceaddict.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback