Fetman tog hennes liv

Det måste vara otroligt tråkigt att läsa min blogg nowadays. Jag tycker bara att jag skriver om vikt, mat och träning. Men det är lika bra att köra på när jag fortfarande är motiverad.

Nyss såg jag dokumentären "Fetman tog hennes liv" på kanal 5. Och jag satt och grät för jag tyckte så synd om den feta kvinnans döttrar. Tänk att växa upp med gliringar från sina klasskamrater om hur fet morsa man har. Jag tänker aldrig mer viska till mina kompisar om jag ser en fet kvinna eller man på stan. De måste vara vana vid sådan förödmjukelse sedan tidigare så varför ska jag få dem att må ännu sämre? Man kan ju hoppas att gliringarna och mobbningen får dem att vilja gå ner i vikt men jag tror snarare att det förvärras, att de fortsätter äta fet mat för att de mår dåligt och känner sig värdelösa. Det är tragiskt när det går så pass långt att du inte ens kan ta dig ur ditt eget hus utan måste skäras ut eller få bärhjälp från brandkåren. Ännu mer tragiskt att över två miljoner amerikaner har dödlig fetma i dag med ett bmi på över 100.

UnderviktigIdealviktÖverviktFetma
< 1919-2526-30> 30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback