Bedårande barn

Det är inte ofta jag får tårar i ögonen när jag är ute på jobb men i förrgår gick det inte att stoppa. Jag var på besök på barnkliniken på lasarettet i samband med en intervju och fick syn på världens sötaste pojke på två år. Han hade stora blåa ögon, knubbiga armar, plutmun och en kal hjässa.

Det känns så fruktansvärt orättvist att små barn ska behöva tillbringa sina första levnadsår på sjukhus. Något är galet med vår värld när så små barn drabbas av en sådan hemsk sjukdom som cancer.

Jag blev så berörd av att se den lille pojken med en sådan gnista och kämparglädje att jag startat en
insamling på barncancerfondens hemsida för att hjälpa både honom och tusentals andra barn som varje år drabbas av cancer. Insamlingen heter "Bedårande barn" och det skulle kännas väldigt bra om vi tillsammans kunde skänka en större summa pengar. Jag har satt som mål 2000 kronor innan året är slut och det vore toppen om ni alla ville gå in på sidan och skänka en slant. Alla som skänker pengar kommer synas på sidan (om man själv vill). Snälla, hjälp den här pojken och andra drabbade barn, låt de få växa upp och leka med sina kamrater utan smärta i kroppen.



Tillsammans kan vi rädda liv.

Kommentarer
Postat av: Johanna

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20080928/KRISTIANSTAD/146264899/1018/KRISTIANSTAD/&/Gladje-i-centrum-nar-sjukdom-lamnas-hemma

2008-09-29 @ 08:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback