Jul, jul, strålande jul

Det är bara 71 dagar kvar tills matbordet är fint dukat med röda servetter, adventsljustakens fyra ljus är tända, granen är klädd, paketen vackert inslagna och glögg och julmust avnjuts till Aladdin- och Paradisaskar. Jag älskar julen, mysigare tradition finns inte. Jag firade aldrig jul förra året, jag låg vid poolen i Koh phangan och surplade x-cider och åt pizza istället. Så därför tänker jag verkligen satsa på en riktigt svensk traditionell mysig jul i år med julgröt på morgonen, Kalle Anka klockan tre och bada tunna på kvällen i minusgrader. Och baka! Jag ska baka hundratals lussekatter och pepparkakor. Åh, vad jag längtar.


Vilken är din favorit-tradition?

Kommentarer
Postat av: mysaan

Min är också julen för de är en sån extra familjedag när man myser och alla verkligen är samlade tillsammans.

Firade heller inte jul förra året så jag riktigt längtar till detta årets julafton just för närhetensskull (:

Postat av: Angelica Lindvall

Mysaan: Ja, jag älskar familjehögtider! Mysigt att samlas allihopa. :)

2008-10-15 @ 17:03:04
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: freddan

fan vad exotiskt med thai, pizza och xider! du är vämjelig på alla sätt och vis!

2008-10-19 @ 23:07:15
Postat av: Angelica Lindvall

Freddan: Det är grejer det.

2008-10-20 @ 10:09:05
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback