Kära 90-tal

Jag växte upp med mtv och ztv. Musikvideos där tjejer med bara magar dansade i takt. Alice Deejay, Vengaboys och Aqua. Dunka dunka-musik och What is love.  

Fan, alltså, 90-talet var rätt roligt när jag tänker efter. Dessutom har vi inte alltför plågsamma modemissar att skämmas för som till exempel de stackarna som var unga på 80-talet. Vi tjejer hade utsvängda jazzbyxor med kjol ovanpå, Buffalo-skor och Dr. Martens. Både killar och tjejer hade Adidas-brallor med knappar på sidorna. Det var något helt annat än axelvaddar, pudelfrissa och plastiga neonarmband!

Vi tittade på Fucking Åmål på bio. Kollade på Frivolt på teve och såpoperor som Skilda världar, Vänner och fiender och Tre kronor. Jag var också en Dr. Quinn-nörd. Åh, ljuvliga 90-tal, jag har en slags hatkärlek till dig.



Vad minns du mest från 90-talet?


Kommentarer
Postat av: Sabina

Den filmen var länge sen man såg. Skulle nog kännas skumt att se den nu.

Postat av: Angelica Lindvall

Sabina: Haha, ja.. då när Markus skröt om sin 3210:a... eller om det var en Ericsson? Well, tiderna förändras. :)

2008-10-21 @ 20:48:45
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback