Ja:et kan äta upp sin egen youghurt
Att säga ja till allt i en månad är ju piece of cake. Att sedan stå för det man sagt ja till månaden efter är knepigt värre. För en timme sedan ringde något jävla yoghurt-företag och väckte mig.
"Jag ringer från Blueberry youghurt AB (nåt sånt) för att tacka för din insats i vår undersökning (vilken undersökning?). Som tack vill vi skicka en månads förbrukning av blåbärsyoghurt som kommer minska åldrandet i hjärnan (well, i mitt fall är det nog redan försent). Det kostar bara 49 kronor och du kan närsomhelst avsluta din blåbärsyoghurt-prenumeration".
"Men vänta, sa ni inte att ni skulle skicka det som tack? Varför ska jag betala för det då?"
"Det är portot som kostar".
"Men vadå prenumeration? Kommer jag få yoghurt hem hela tiden?"
"Ja, vi rekommenderar att du fortsätter i tre månader, sedan kan du närsomhelst avsluta din prenumeration".
"Men du, skicka inte yoghurt hem till mig som tack, jag kommer inte vara hemma alls den närmaste månaden".
Jag hatar telefonförsäljare som väcker mig ur min skönhetssömn. Vilket jävla jobb.
Hahaha ja de är sjukt dryga!
Dem har ringt mig! SUCK! Hatar försäljare å skit :-/
Du får ursäkta mig men du verkar fan helt pantad!sista gången ja läste din blogg! Snacka om att din avundsjuka på alexz lyser igenom, vore ju för hemskt o vara glad för sin väns skull o ge fan i o tjaffsa o rätta henne hela tiden! Löjligt!
Haha, herregud. Jag måste själv hålla med om att ringa och sälja blåbärsyoghurt är nog det sämsta jobb man kan ha. Men när man ringer och hjälper människor att få bättre pris på något som alla måste ha och som är självklart är det snäppet bättre. Men fortfarande är telefonförsäljning ett mycket tråkigt yrke. Oftast beror det också mycket på VAD man säljer och om man BARA säljer på provision hur jobbig säljare man är. Våra säljare här som jobbar för E.ON säljer bara elavtal UTAN att få provision,alla har fast månadslön. Alla måste ha el, varför betala för mycket för samma produkt som knappast bli bättre för att man betalar mer? Därför säljer vi ca 70 avtal om dagen totalt! Helt galet mycket alltså. Vilket beror mycket på att vi gör kunden en tjänst. Telefonförsäljare som får bra utbildning och har bra säljprocess är de bästa säljarna helt enkelt.
Rebecca: Indeed. Fast hon var rätt trevlig men ändå, va fan, sluta störa mig när jag sover...
Bara för att hon har en åsikt betyder väl inte det att du å jag är ovänner?
Alexzandra: Haha, ja, vilka erbjudanden liksom.. haha.
Jenny: Ehh? Vem är du? Vad vill du?
Alexzandra: Självklart inte! Jag vet inte ens vad människan menar.
Liza: Haha, det har du helt rätt i. :)
Anmäl dig till Nix så slipper du telefonförsäljare :)
Du måste inse att dessa telefonförsäljare bara gör sitt jobb. De måste också tjäna in sina pengar. Är så trött på att folk har en så negativ bild av dessa.