Älgjakt

Jag sa i förbifarten till mamma i morse att hon kunde höra av sig om hon får veta någon som knäpper en älg. Och guess what, i morgon har jag ett jaktreportage med i tidningen på en nyskjuten älgtjur. Jag själv är väl knappast någon skogsmänniska och jag började äta älg och rådjur först för något år sedan men det var roligt att få vara med på älgjakt. Jag roade nog jägarna också när jag kom klädd i kjol, leggings och uggs eller raggsockor som en jägare så fint uttryckte det. Särskilt när jag gick över myren och blev blöt ända in på låret. Jägarna tog kort på mig med sina mobilkameror och skrattade högt. Men det är lugnt, jag är alltid glad att kunna glädja andra.


Lämpliga jaktkläder?


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, låter roligt :D

Postat av: Ida

Hoppas du har en toppendag!

2008-10-14 @ 13:46:52
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Be

nja.. kanske inte passar in i skogen:P Fin var du iaf=)

2008-10-24 @ 15:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback