Storslagna planer

Jag är 21 år med åldersnoja. Den har varit vakant ett tag men nu börjar nojan komma tillbaka. 21 år och vad har det blivit av mig? Jag är fortfarande ingen författare trots att jag haft som mål att bli det innan 20 bara för att jag ville vara lika cool som Borlängetjejen Malin Hedin som skrev Fjäril utan vingar när hon var 20. Bland de bästa debuterna jag någonsin läst, så mycket bättre än allas favorit och gullgosse Ronnie Sandahls debutroman Vi som aldrig sa hora. Jag är journalist, visst, men det var bara ett delmål. Andra mål jag hade var att leva mitt liv i 110, resa jorden runt, gifta mig och skaffa tre ungar innan 30. Well, det skulle ju fortfarande funka, jag har ju nio år på mig. Men ändå känns det som att tiden går så fort, jag hinner inte med! Alltid är det någon som är före. Någon som sett mer än mig, rest mer än mig, upplevt mer än mig. Jag har ju knappt hunnit rest eller gjort något alls. Knappt hunnit plugga heller för den delen trots att jag älskar att lära mig nya saker och plugga stenhårt för att nå mina högt uppsatta mål.

Jag har under en tid levt i ovisshet, inte riktigt vetat vart jag vill bo, vad jag vill göra, om jag ska plugga vidare eller fortsätta jobba, tjäna nya pengar och resa. Men nu har jag bestämt mig! I mars nästa år kommer hela mitt liv förändras, jag kan behöva terapi efteråt men det är det värt. Jag ska flytta till en kontinent jag aldrig tidigare besökt och volontärarbeta på ett barnhem. Jag fixar det.


Jag i vackra Edinburgh för 1 ½ månad sedan.
Bild:
Nina Falk

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gick i samma klass som Malin! Grymt begåvad tjej och så himla trevlig :)

Boken är verkligen hur fin som helst.

Postat av: Anna

Malin Hedin har jag gått i samma klass som, grymt begåvad tjej - och jättetrevlig! Boken är verkligen jättebra!



Och du, jag har varit där du är, som jag har nojat och oroat sönder mig för kropp, själ och drömmar som jag aldrig trodde jag skulle uppnå. Men vet du? Det går över! Klen tröst, jag vet, men det ÄR så! Du är bara 21 men redan journalist, du har rest en hel del och du ska göra en jätterolig och spännande grej till våren. Du hinner! Oroa sig inte nu!

Kram!

2008-11-10 @ 22:19:16
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Anna: Vart gick du då? Vilken skola? Ja, boken är suverän, en ungdomsroman för oss som är/var unga på 00-talet.

2008-11-10 @ 22:39:15
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Anna: Ja, det gör det säkert men ändå, jag får världens panik. Tror det grundar i min dödsångest, att vilja hinna uträtta så mycket som möjligt innan man dör. Men tack för uppmuntran, känns skönt att höra någon som är ärlig och inte bara någon som "Men va fan, du är 21, det är ingen ålder". Okej, jag är ung men jag kan ju lika gärna dö i morgon, då vill jag ändå dö lycklig. :)

2008-11-10 @ 22:41:15
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag trodde inte min första kommentar kom med, så det blev dubbelt :)



Vi gick på Karlstads universitet tillsammans. Läste svenska där.

2008-11-11 @ 22:03:08
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Anna: På så vis. Men du har ingen kontakt med henne numera? Undrar just vad hon gör.. jag tycker att hon borde skriva en till roman. :)

2008-11-11 @ 23:11:52
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Anna

Hm, jag tror hon flyttade till Göteborg en sväng men att hon numera bor i Karlstad. Vet att hon hade skrivit en bok till och att det var ett förlag som ville ge ut den men det är ju en lång process det det där. Vet faktiskt inte hur det går, vi har tyvärr ingen kontakt med henne längre :(

2008-11-12 @ 13:14:35
URL: http://cirkusannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback